Wp Header Logo 233.png

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون گفت: متل گویی و قصه گویی مورد استقبال گردشگران در مجموعه جهانی بیشاپور شهرستان کازرون قرار گرفت.

به گزارش کازرون نما، جوکاری گفت: این سنت‌های خوب گذشته، بخشی از فرهنگ ما هستند؛ نباید اجازه دهیم این سنت‌ها به فراموشی سپرده شوند؛ بزرگان ما، کتاب‌های شفاهی ارزشمندی از فرهنگ و رسوم ما هستند و سرمایه اصلی هر فرهنگی، سنت‌ها و روش‌هایی است که به آن جامعه حس تعلق و قومیت می‌دهند.

متل گویی و قصه گویی بیان کننده بخش مهمی از سنت‌ها و آیین‌های مردم شهرستان کازرون از دیر باز است قصه‌ها از نیاکان به صورت سینه به سینه انتقال یافته و ادامه دارد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون می‌گوید: حفظ این سنت‌ها به منظور ایجاد حس همگرایی و وحدت در جامعه ضروری است.

به گفته او، در شهرستان کازرون فرهنگ‌های متفاوتی وجود دارد که اجتماع آن‌ها کمک می‌کند از تهاجم فرهنگی مصون مانده و از ارزش‌های اجتماعی و سنت هایمان منحرف نشویم.

جوکاری گفت: این آیین‌ها نشان دهنده اصالت و فرهنگ عمیق کازرون است و به همین جهت باید تا جایی که می‌توانیم در حفظ و ماندگاری چنین سنت‌های ارزشمندی بکوشیم.

او می‌گوید: باید ضمن ترقی، پیشرفت و مجهز شدن به دانش روز، در احیای سنت‌های گذشته تلاش کنیم و لازمه آن برگزاری چنین مراسمی است. این برنامه توسط زینب دهقانیان فرد به لهجه کازرونی اجرا شد.

source

kheiroshar.ir

توسط kheiroshar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *