Wp Header Logo 74.png

وحدانیت خدا و انسانیت مهم ترین نقطه اشتراک و اتصال آدم هاستبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در ابتدا کارشناس برنامه از نوجوانان پرسید نقطه وصل آدم‌ها چه می‌تواند باشد؟ و در ادامه پاسخ‌هایی چون آداب و رسوم و باورهای آدم‌ها می‌تواند نقطه وصل باشد، خداوند هم نقطه وصل آدم‌ها هست، نیازهای مادی و معنوی می‌تواند آدم‌ها را به هم وصل کند، تاریخ هر کشوری می‌تواند نقطه وصل آدم‌های آن کشور باشد و ارزش‌ها یک نقطه وصل مهم برای آدم‌هاست را بیان کردند. 

وی در ادامه گفت: باورهای ما ممکن است با کشورهای دیگر و حتی در بین خودمان متفاوت باشد ولی ارزش در همه دنیا به صورت جهانی است به عنوان مثال صداقت یک ارزش است و در تمام دنیا دروغ گفتن کار زشتی است و هیچ کسی نمی‌پسندد باورها ممکن است در سنین مختلف تغییر کند ولی ارزش همیشه ثابت است و در طول سال‌ها تغییری نمی‌کند انسان‌ها با یکدیگر متفاوت هستند و این یکی از جذابیت‌های زندگی است، هر شخصی با خلق و خوی متفاوت و شخصیتی متفاوت و ژنتیک متفاوت به دنیا می‌آید و همین تفاوت انسان‌هاست که در دنیا چالش‌هایی را به وجود می‌آورد، ولی چیزی که در این بین مهم است نقطه اشتراک و اتصال آدم‌ها به یکدیگر است که وحدانیت خدا و انسانیت مهم‌ترین نقطه اشتراک و اتصال آدم‌هاست. 

لیلا احمدی‌پور در ادامه از نوجوانان پرسید خروجی این اشتراکات بین انسان‌ها چه چیزی می‌تواند باشد؟ در ادامه نوجوانان پاسخ‌هایی چون تعاملات بین انسان‌ها بیشتر می‌شود، اصول اخلاقی و ارزش‌ها از اشتراکات حاصل می‌شود را بیان کردند. 

احمدی‌پور در ادامه اظهار داشت: خوبی و بدی در همه ما وجود دارد ولی مهم این است که ما کدام یک را بیشتر تغذیه می‌کنیم و اینجاست که قدرت و اختیار می‌تواند به ما کمک کند که به کدام سمت برویم، ذات انسان‌ها به عواملی مثل خانواده، محیط، ژنتیک، دوستان و همسالان بستگی دارد و ما باید مراقب باشیم تا نفس خود را کنترل کنیم و افسار آن را در دست بگیریم و به سمتی سوق دهیم که ضرر و آسیبی به ما وارد نشود همچنین برای ارزش‌ها و اصول اخلاقی اهمیت قائل شویم و نسبت به اشتراکات مثبتی که با یکدیگر داریم بی‌تفاوت نباشیم. 

بیست و پنجمین جلسه «بچه‌های رستا» با پرسش پاسخ نوجوانان از کارشناس برنامه به پایان رسید.  

 

source

kheiroshar.ir

توسط kheiroshar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *