به گزارش شهرآرانیوز، فصل سوم سریال زخم کاری با نام «انتقام»، به کارگردانی محمدحسین مهدویان، یک تریلوژی پرحاشیه و پرطرفدار در سینمای ایران بود. این سریال که با روایت داستانی پیچیده و شخصیتهای خاکستریاش شناخته میشود، در فصل سوم نیز توانست مخاطبان را به خود جذب کند. با این حال، این فصل نیز همانند فصلهای پیشین خالی از نقاط ضعف و قوت نبود.
داستان فصل سوم، همچون فصلهای پیشین، بر محور انتقام و قدرتطلبی میچرخد. مالک، شخصیت اصلی داستان با انگیزهای قوی برای انتقام از طلوعی، وارد بازی خطرناکی میشود و با استفاده از تمام ابزار در دسترس، تلاش میکند تا دشمن خود را نابود کند. این فصل با روایتی پیچیده و پر از تعلیق، مخاطب را تا آخرین لحظه درگیر خود نگه داشت.
با این حال، پایانبندی فصل سوم، یکی از بحثبرانگیزترین بخشهای این سریال بود. برخی از مخاطبان پایان را منطقی و در راستای داستان دانستند، اما برخی دیگر معتقد بودند که پایانبندی عجولانه بوده و برخی از پرسشهای بیپاسخ باقی ماندهاند.
عملکرد نوسانی بازیگران
بازیگران سریال زخم کاری، یکی از نقاط قوت این مجموعه بودند، اما در فصل دوم و سوم این سریال، بازیها با افتهای محسوسی مواجه شدند. جواد عزتی در نقش مالک، با بازی درخشان خود، عمق شخصیت پیچیده و چند وجهی مالک را به خوبی به تصویر کشید. رعنا آزادیور نیز در نقش سمیرا با بازی تأثیرگذار خود، به یکی از ستونهای اصلی داستان تبدیل شد.
با این حال، عملکرد برخی از بازیگران در این فصل، نسبت به فصلهای قبلی متفاوت بود. برخی از شخصیتها کامبیر دیرباز در نقش طلوعی، الناز ملک در نقش سیما، الهه حصاری در نقش کیمیا، سیدجواد هاشمی در نقش دستمالچی و مهراوه شریفینیا در نقش پانتهآ به دلیل پیچیدگی بیش از حد داستان، فرصت کافی برای درخشش پیدا نکردند و نتوانستند تمام پتانسیل شخصیت خود را به نمایش بگذارند.
مقایسه فصل سوم با فصلهای قبلی؛ تکرار و نوآوری
فصل سوم زخم کاری، در مقایسه با فصلهای قبلی، هم نقاط مشترک و هم تفاوتهای بسیاری داشت. از یک سو، این فصل نیز همانند فصلهای پیشین، از فرمولهای همیشگی سریال استفاده کرد. تعلیق، پیچیدگی داستان، روابط پیچیده بین شخصیتها و استفاده از موسیقی متن قوی، از جمله این فرمولها بودند.
از سوی دیگر، فصل سوم در برخی بخشها نیز نوآوریهایی را به نمایش گذاشت. پرداختن به درام خانوادگی، پیچیدگیهای روانشناسی شخصیتها و پایانبندی متفاوت، از جمله این نوآوریها بودند.
نقدهای وارده بر فصل سوم
با وجود تمام نقاط قوت، فصل سوم زخم کاری نیز خالی از نقد نیست. برخی از مخاطبان، به طولانی شدن بیش از حد داستان، پیچیدگی بیش از حد برخی از شخصیتها و عدم پرداخت کافی به برخی از زیر داستانیها انتقاد دارند. همچنین، برخی از منتقدان، به تکرار برخی از کلیشهها و عدم نوآوری کافی در داستان انتقاد کردهاند.
زخم کاری، با فصل سوم خود، به یک تریلوژی نسبتا موفق در تاریخ سریالسازی ایران تبدیل شد. هرچند زخمکاری در فصل دوم خود بسیاری از مخاطبان خود را از دست داد، اما پیچیدگی شخصیتها و داستان جذاب و ادامهدار آن در فصل سوم، توانست تا حدودی رضایت، بخشی از مخاطبان خود را حفظ کند.
البته در زمان نمایش فصل سوم زخم کاری، سریالی دیگری در نمایش خانگی نتوانست در حد و اندازههایی باشد که با زخمکاری رقابت کند و یا در حدی باشد که فصل سوم زخمکاری به چشم نیاید، از همین رو بسیاری از مخاطبان سریالهای نمایش خانگی، به ناچار فصل سوم زخمکاری را دنبال کردند و نظری خنثی پیرامون تریلوژی محمدحسین مهدویان داشتند. با این حال فصل سوم این مجموعه، همانند فصلهای پیشین، خالی از نقص نبود و برخی از تصمیمات کارگردان، ممکن است مورد انتقاد برخی از مخاطبان قرار گیرد.
source