Wp Header Logo 2994.png

همشهری آنلاین – یکتا فراهانی: شرکت SweGreen، تأسیساتی در سوئد و آلمان دارد و در حال نمایش یک راه پایدار برای رشد محصولات کشاورزی است و درعین‌حال هدررفت مواد غذایی و انتشار کربن را نیز کاهش می‌دهد.

جلوگیری از اتلاف غذا

برآوردها نشان می‌دهد سالانه ۱۶ میلیارد پوند غذا تنها در سوپرمارکت های آمریکا هدر می رود. ۳۰ درصد از غذایی که به فروشگاه‌های ایالات متحده می‌رسد دور ریخته می‌شود، زیرا میوه‌ها و سبزیجات با ظاهری زیبا برای چیدن به مشتریان ارائه می‌شود، در حالی که مابقی آن‌ها هدر می رود.
شرکت SweGreen تاسیساتی در سوئد و آلمان دارد و در حال نمایش یک راه پایدار برای رشد محصولات کشاورزی است و در عین حال هدر رفت مواد غذایی و همچنین قصد دارد انتشار کربن را هم کاهش ‌دهد.

تلاش برای امنیت غذایی

برآوردها نشان می‌دهد که سالانه ۱۶ میلیارد پوند غذا تنها در سوپرمارکت های آمریکا هدر می رود. ۳۰ درصد از غذایی که به فروشگاه‌های ایالات متحده می‌رسد دور ریخته می‌شود، زیرا میوه‌ها و سبزیجات با ظاهری زیبا برای چیدن به مشتریان ارائه می‌شود، در حالی که مابقی آن‌ها را در آنجا می‌برند.
با توجه به اینکه جمعیت جهان احتمالاً تا سال ۲۰۵۰ به نزدیک به ۱۰ میلیارد نفر خواهد رسید، زمین های کشاورزی به دلیل تغییرات آب و هوایی کاهش می یابد و خطرات تجارت جهانی به دلیل تنش های ژئوپلیتیک افزایش یافته است، کشورها باید اکنون برای تضمین امنیت غذایی تلاش کنند.

با این روش سبزیجات تازه می‌مانند | راه‌حل جالب یک استارت‌آپ

بیشتر بخوانید:

آوردن مزارع به سوپرمارکت

به گزارش Innovation استارت آپ سوئدی SweGreen با آوردن مزارع به سوپرمارکت، جایی که مردم میوه ها و سبزیجات خود را می چینند، راه حلی نوآورانه برای همه اینها ارائه می دهد.

SweGreen از روش معروف کشاورزی بدون خاک به نام هیدروپونیک استفاده می‌کند. در این روش، گیاهان به‌جای خاک در شاخه‌های پشم سنگ رشد می‌کنند و جریان مداوم آب، مواد مغذی را برای رشد آنها فراهم می‌کند.

کاهش ۹۹ درصد مصرف آب

طبق وب‌سایت SweGreen، این روش می‌تواند تا ۹۹ درصد آب کمتری مصرف کند که همچنین بیشتر بازیافت می‌شود. به‌عنوان‌مثال، این شرکت می‌گوید برای رشد یک کیلو کاهو به حدود ۶۶ گالن (۲۵۰ لیتر) آب نیاز است. باوجود این، این شرکت همان خروجی را در یک‌چهارم گالن (یک لیتر) آب به دست می‌آورد.

بنابراین، علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، این رویکرد از انتشار گازهای گلخانه‌ای که در حمل‌ونقل محصولات از مزارع به سوپرمارکت‌ها منتشر می‌شود جلوگیری می‌کند و درعین‌حال محصولات بدون آفت‌کش را تضمین می‌کند.

با این روش سبزیجات تازه می‌مانند | راه‌حل جالب یک استارت‌آپ

بی‌نیازی به سم‌پاشی و مواد شیمیایی خطرناک

به‌این‌ترتیب باتوجه‌به اینکه محصول در یک محیط استریل و کنترل شده رشد می‌کند، هیچ آفت یا علف هرزی وجود ندارد که باید با آن مبارزه کرد، در نتیجه نیاز به سم‌پاشی و مواد شیمیایی خطرناک را از بین می‌برد.
اندازه تنظیم بستگی به‌اندازه خود سوپرمارکت دارد. یک مرکز بزرگ‌تر با مساحت ۴۸۵ فوت مربع (۴۵ مترمربع) می‌تواند تا ۳۰۰ محصول در روز داشته باشد، درحالی‌که یک مجموعه کوچک‌تر از ۱۳۰ فوت مربع (۱۲ مترمربع) می‌تواند تا ۱۱۸ محصول در روزرشد کند.

استفاده از هوش مصنوعی

در حال حاضر، تأسیسات SweGreen تا ۱۰۰ گونه گیاهی از جمله سبزیجات برگ‌دار مانند جعفری، شوید، نعناع و کاهو را پرورش می‌دهند. این شرکت همچنین در حال کار بر روی افزودن توت فرنگی به سبد محصولات خود در کنار میکروگرین ها و گیاهان میوه است.
SweGreen همچنین یک ابزار هوش مصنوعی توسعه داده است که می تواند تقاضای فصلی محصول، ترجیحات مصرف کننده و زمان رشد گیاهان را در نظر بگیرد تا به لیست کارهایی که باید انجام شود برای کارکنان برسد. هنگامی که وظایف انجام شد، سیستم محصولات را بر اساس تقاضا تولید و از در دسترس بودن آنها در روز اطمینان حاصل می کند.

استفاده از فناوری SweGreen در هتل‌ها و رستوران‌ها

نه‌تنها سوپرمارکت‌ها، بلکه حتی هتل‌ها و رستوران‌ها نیز علاقه زیادی به تهیه مواد اولیه تازه دارند و از فناوری SweGreen برای رشد محصولات خود استفاده می‌کنند. این رویکرد علاوه بر ارائه پایداری، طراوت و طعم را مانند قبل ارائه می‌دهد.

source

kheiroshar.ir

توسط kheiroshar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *