Wp Header Logo 3081.png

معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی گفت: خلف وعده و عدم اجرای تعهدات طرفین مقابل برجام وجود دارد.

کمالوندی : طرفین مقابل در اجرای تعهدات برجام کوتاهی می کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در حاشیه اجلاس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و مذاکراتی میان هیئت ایرانی به سرپرستی آقای کمالوندی معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی با مدیر کل وزارت خارجه ایتالیا با حضور سفیران دو‌طرف برگزار شد. 

کمالوندی گفت: سیاه نمایی های رسانه ای که از یک مبدا خاص انجام می شود نباید حقیقت را وارونه جلوه دهد. 

معاون امور بین الملل سازمان انرژی اتمی افزود: انتظار می‌رود از یک کشور دوست مثل ایتالیا که در جمع کشورهای اروپایی مواضع ایران را مورد اشاره قرار دهند. 

معاون حقوقی سازمان انرژی اتمی با اشاره به سخنرانی رییس سازمان انرژی اتمی افزود: بیشترین بازرسی ها دوره ای توسط آژانس از ایران صورت می‌گیرد و با شفافیتی که برنامه هسته ای ایران دارد، سیاه‌نمایی ها و اخبار منتشره هیچگونه سودی ندارد. 

در ادامه مدیر کل وزارت خارجه ایتالیا گفت: روابط ایران و ایتالیا تاریخی است و سیاست ایتالیا صلح و‌امنیت و کاهش تنش هاست و با درک موضع ایران‌تلاش خواهد نمود که مواضع مطروحه توسط ایران را در جمع کشور های اروپایی مطرح نماید 

توسعه همکاری هسته ای ایران و روسیه 

همچنین میان هیئت ایرانی به سرپرستی دکتر کمالوندی معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی با رئیس و مسئولین موسسه تحقیقاتی دوبنای روسیه صورت گرفت.

در این دیدار در خصوص همکاری‌های علمی و فن آوری در حوزه های مختلف صلح آمیز هسته ای در قالب‌های مختلف چند جانبه، دو جانبه و پروژه ای گفتگو و مقرر شد با دیدارهای متقابل حوزه های مورد علاقه برای همکاری مشخص و تعیین گردد.

source

kheiroshar.ir

توسط kheiroshar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *