Wp Header Logo 3380.png
طبق برخی از گزارشات حدود 15هزار نفر از سربازان «ارتش احتیاط اسرائیل» فرار کردند و رژیم سعی دارد با پرداخت مشوقه‌هایی پناهجویان آفریقایی را در قالب مزدور به میدان‌های جنگ روانه کند.

به گزارش سایت خبری پرسون، حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل منطقه: علی رغم وجود برخی برتری‌های رژیم صهیونیستی در حوزه هوایی، شاهدیم پس از گذشت قریب به یک سال از عملیات طوفان‌الاقصی در 7اکتبر 2023 خسارات و ضربات شدیدی را متحمل شده و آسیب جدی دیده است. اگرچه رژیم صهیونیستی با استفاده از تجیهیزات نظامی پیشرفته در حوزه هوایی و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی دست بالایی را در این حیطه‌ها در اختیار دارد؛ اما در میدان مبارزه و البته سنجش وضعیت داخلی اراضی اشغالی شکست خورده. در حقیقت با گذشت یک سال و با وجود جنایات گسترده‌ای که رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اعمال کرده معادلات به نفع مقاومت و حماس بوده و اسرائیل به اهداف خود نرسیده است.

در اعلان و مخابره‌ی با احتیاط و دست‌به‌عصای رسانه‌های عبری از تلفات و خساراتی که متحمل شده‌اند؛ تعداد کشته شده ها 2هزار نفر، تعداد زخمی‌ها9هزار نفر، تعداد تانک‌های منهدم شده مدل مرکاوا 800 دستگاه و هزینه‌های وارد آمده بر دولت صهیونیستی در طول این یکسال جنگ در غزه از 100 میلیارد دلار تجاوز کرده است. این موارد تنها خساراتی است که اسرائیل در این مدت فقط در حوزه نظامی متحمل شده است. در حوزه اجتماعی نیز گفتنی است که در اراضی اشغالی شمالی، که حدود 180 شهرک صهیونیستی دایر است؛ مردمی قریب به 500هزار نفر در پناهگاه‌ها به سر می‌برند که این امر نشان دهنده تزلزل رژیم صهیونیستی در تأمین امنیت مردم خودش است.

بارها انصارالله قلب اراضی اشغالی را با موشک‌های مافوق صوت نشانه گرفته است و مردم دو میلیونی تل‌آویو را به هراس انداخته است. شرایط در شهرک‌های اسرائیلی چندان به نفع آنان نیست و از این رو نیروهای صهیونیستی سعی دارند با هدف قرار دادن هرچه بیشتر مردم فلسطینی و نشانه گرفتن تجمعات آنان نوعی قدرت‌نمایی نظامی را به رخ بکشند. در حقیقت اسرائیل قصد دارد تا یک دستاورد نظامی و میدانی از این جنگ کسب کند تا بتواند خود را پیروز میدان معرفی کند.

اخیرا اسرائیل در یک اقدام تروریستی ساختمانی را هدف قرار داد که در آن تعدادی از نیروهای رده‌بالای حزب الله به شهادت رسیدند و با یک پوشش رسانه‌ای آن را سعی کرد برجسته کند. اما بلافاصله حزب الله در جوابی محکم حدود 120 موشک را روانه اراضی اشغالی شمالی کرد و بخشی از تأسیسات راداری اسرائیلی‌ها را هدف قرار داد. اما رسانه‌های عبری زبان در قبال این اتفاق سکوت اختیار کردند و این موضوع به خوبی نشان از حجم بالایی از سانسور را می‌رساند. همچنین طبق برخی از گزارشات حدود 15هزار نفر از سربازان ارتش احتیاط اسرائیل فرار کردند و رژیم سعی دارد با پرداخت مشوقه‌هایی پناهجویان آفریقایی را در قالب مزدور به میدان‌های جنگ روانه کند.


منبع: همشهری آنلاین

source

kheiroshar.ir

توسط kheiroshar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *