Wp Header Logo 3465.png

مسابقه «داستان بنویسید، جایزه بگیرید» در باغ کتاب برگزار می‌شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مسابقه «داستان بنویسید، جایزه بگیرید» به مناسبت هفته دفاع مقدس در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان باید در حداکثر ۵۰۰ کلمه، آغاز یک داستان نیمه‌تمام به شرح زیر را تکمیل کنند:

«در میدان فرمانداری خرمشهر، کتابخانه‌ای قرار دارد پر از داستان. وقتی بچه‌های رزمنده، در اولین ساعات بعد از آزادی خرمشهر وارد شهر شدند و به کتابخانه میدان فرمانداری رسیدند، با تعدادی اسکلت مواجه شدند که وسط سالن کتابخانه در کنار هم افتاده بود و کتاب‌های قفسه‌ها روی آنها ریخته بود.
ماجرا از این قرار بود که ۱۲ رزمنده در این کتابخانه سنگر گرفته و نگذاشته بودند عراقی‌ها به پل خرمشهر نزدیک شوند؛ تا اینکه گلوله خمپاره بعثی‌ها به سقف کتابخانه خورد و همه آنها شهید شدند.
تا سوم خرداد ۱۳۶۱ که بچه‌های خرمشهر به شهرِ آزادشده وارد شدند، خود را به کتابخانه رساندند، با احترام کتاب‌ها را کنار زدند و استخوان‌ها را از میان آوار سقف در آوردند؛ اسکلت‌هایی که یک سال و نیم با «جنگ و صلح» و «بینوایان» دم‌خور بودند.»

این داستان بخشی از خاطرات حمید داودآبادی رزمنده و نویسنده دفاع مقدس، به نقل از شهید بهروز مرادی است.

علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند داستان‌های خود را تا پایان هفته دفاع مقدس ۶ مهرماه از طریق کامنت در کانال تلگرام باغ کتاب به نشانی t.me/tehranbookgarden یا کامنت/ دایرکت در صفحه اینستاگرام باغ کتاب به نشانی baghe_ketab و کامنت سایت باغ کتاب به نشانی bagheketab.com ارسال کنند. به ۵ شرکت‌کننده برتر جوایزی به رسم یادگار اهدا خواهد شد.

source

kheiroshar.ir

توسط kheiroshar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *