Wp Header Logo 3759.png

به گزارش همشهری‌آنلاین، پرسپولیس و استقلال در حالی امشب در صدوچهارمین دربی تهران به مصاف هم می‌روند که یکی از جذابیت‌های این مسابقه، افزوده شدن چند بازیکن خارجی با کیفیت به ترکیب دو تیم است؛ فرنگی‌هایی که نخستین دربی‌شان را تجربه می‌کنند و می‌توانند نقش مهمی در تعیین نتیجه بازی داشته باشند.

الکسیس گندوز: دروازه‌بان الجزایری پرسپولیس در مدت کوتاهی توانسته جای خودش را در قلب هواداران باز کند و بدون تردید عملکرد خوب همراه با کلین‌شیت در مسابقه امروز، چنین جایگاهی را تثبیت هم خواهد کرد. بعد از اتفاقات تابستان، پرسپولیسی‌ها به‌شدت با علیرضا بیرانوند دچار مشکل شده‌اند و موفقیت جانشین او برایشان جنبه «حیثیتی» هم پیدا کرده است. گندوز با وجود قد و قواره کوتاه و اینکه مزیت خروج‌های مطمئن بیرانوند را ندارد، تا اینجا نشان داده گلر ارزنده‌ای است و اگر امشب هم موفق باشد، یک پیچ مهم را رد کرده است.

ایوب‌العملود: دفاع راستی که گاریدو به خریدش اصرار داشت و به سرعت هم جذب شد، هنوز در قواره‌های سوپراستار ظاهر نشده است. گلزنی مقابل تراکتور در آن بازی بیرون از خانه دشوار، کمک کرد مدافع خوش‌استیل مراکشی بین هواداران محبوب شود اما او باید کارهای بیشتری انجام بدهد. ایوب در کل بازیکن بدی نیست ولی باید شروع به درخشیدن کند و کجا بهتر از دربی؟

لوکاس ژوآئو: مهاجم آنگولایی پرسپولیس در نخستین بازی‌هایش برای این تیم کاملا امیدوارکننده نشان داده و معلوم است که توانایی‌های قابل‌توجهی دارد. به‌احتمال فراوان سهم او از دربی بیش از ۲مسابقه قبلی خواهد بود و اگر موفق شود نخستین گلش را در چنین مسابقه‌ای به ثمر برساند، یکشبه راه صد ساله خواهد رفت.

گائل کاکوتا: از آن سو استقلالی‌ها هم در تابستان بازیکنان خارجی کارنامه‌داری جذب کردند که البته هنوز فرصت درخشش مورد انتظار را به‌دست نیاورده‌اند. گائل کاکوتا، هافبک ۳۳ساله کنگویی سابقه بازی در یک دوجین تیم بزرگ را دارد؛ از چلسی و فولام تا لاتزیو و سویا. پیش از حضور در استقلال، لانس و آمیان آخرین تیم‌های کاکوتا بوده‌اند و روشن است که با این رزومه می‌توان روی او حساب کرد. این هافبک تهاجمی به‌دلیل مصدومیت در آستانه از دست دادن دربی بود اما گویا مشکلش حل شده و درصورتی که مقابل پرسپولیس به میدان برود می‌تواند خطر مهمی علیه سرخ‌ها باشد.

دیدیه اندونگ: این هافبک ۳۰ساله گابنی هم دیگر خرید رزومه‌دار استقلال است. در کارنامه او حضور در تیم‌هایی همچون ساندرلند، واتفورد و گنگام به چشم می‌خورد. اندونگ بیش از کاکوتا فرصت بازی پیدا کرده و تا حدودی در تیم جا افتاده است. چه او و چه کاکوتا با گلزنی در این مسابقه می‌توانند اسم‌شان را در کنار رودی ژستد و کوین یامگا، گلزنان خارجی آبی‌ها در دربی به ثبت برسانند.

source

kheiroshar.ir

توسط kheiroshar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *