Wp Header Logo 4419.png

به راه شهدا افتخار کنید و دنباله رو مسیرشان باشیدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، بیست و سومین دورهمی بچه‌کتابخون‌ها با محوریت دفاع مقدس  روز سه‌شنبه ٣ مهر، ساعت پانزده با حضور رضا بسطامی نویسنده و پژوهشگر در کتابخانه فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار شد.

بسطامی گفت: نسل‌های گذشته این ارزش‌ها را در خون و جان خود حس کردند، اما برای نسل‌های جدید که تجربه‌ای از آن دوران ندارند، باید مرتبا بازگو شود تا در ذهن فعال نوجوان ماندگار شود. نوجوانان نقشی کلیدی در حفظ و زنده نگه داشتن این ارزش‌ها دارند.

وی به ضرورت زنده نگه داشتن یاد شهیدان و تبیین فرهنگ مقاومت اشاره کرد و افزود: نوجوانان باید  بتوانند این ارزش‌ها را نه فقط به عنوان بخشی از تاریخ، بلکه به عنوان اصولی زنده و قابل کاربرد در زندگی روزمره خود درک کنند. مفاهیمی مانند شجاعت، ایثار، همبستگی اجتماعی و وفاداری به وطن، ارزش‌هایی هستند که در شرایط مختلف زندگی قابل استفاده‌اند.

کارشناس برنامه افزود: ما بازماندگان شهدا هستیبم و باید به شهدا افتخار کنیم؛ باید راه شهدا را که راه دین و فداکاری برای اسلام و سربازی برای انقلاب و تقویت نظام اسلامی بود را دنبال کنیم. نوجوانان، باید احترام به اسلام و استحکام بخشیدن به نظام و سربازی انقلاب را، بیشتر از بقیه‌ی مردم شعار خود قرار بدهند و در این راه حرکت کنند.

بسطامی گفت: ترویج و توسل به فرهنگ دفاع مقدس، مناسب‌ترین نسخه برای مقابله با شبیخون فرهنگی و جنگ نرمی است که دشمن علیه مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان ما آغاز کرده است؛ ترویج فرهنگ و ارزش‌های دوران دفاع مقدس در حال حاضر برای مقابله با تهاجم نرم افزاری، شبیخون و ناتوی فرهنگی می‌تواند بسیار مؤثر و کارساز باشد.

وی در پایان افزود:  ادبیات دفاع مقدس جانمایه همه حرکات در کشور، امیدآفرین و شورآفرین است و بر این اساس باید به ادبیات و هنر بیشتر احترام گذاشت. اگر نوجوانان و جوانان ما از فرهنگ و ارزش‌های دوران دفاع مقدس الگو بگیرند، فرهنگ مهاجم غرب و تهاجم نرم افزاری دشمنان هیچ تأثیری بر آنان نخواهد گذاشت و در جبهه جنگ نرم نیز پیروز خواهیم شد؛ در دوران دفاع مقدس نوجوانان و جوانانی داشتیم که از تمامی دل بستگی‌ها و علاقه‌های خود گذشتند و به خط مقدم حق علیه باطل پیوستند و زندگی نامه همین نوجوانان و مرور آن بهنرین وسیله برای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و مقاومت است.

علاقه‌مندان برای شرکت در برنامه‌های فرهنگسرای عطارنیشابوری می‌توانند به میدان بریانک خیابان شهید دعوتی خیابان شهید امیر قلی مراجعه کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۵۵۷۱۸۱۴۳ تماس بگیرید.

source

kheiroshar.ir

توسط kheiroshar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *