متخصصان یک شرکت دانش بنیان با دستیابی به دانش جاروهای مرکزی، موفق شدند، این محصول و قطعات مورد نیاز آن را بومی سازی کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مدیر این شرکت دانش بنیان، با اشاره به اینکه تا چند سال گذشته جاروهای مرکزی یا قطعات و اتصالات آن از کشورهای اروپایی وارد میشد، گفت: مجموعه ما با بهره گیری از ۵۰ متخصص و فارغ التحصیل دانشگاهی توانسته است جاروی مرکزی که نمونه جدید جاروها در منازل مسکونی یا سازمان و سازمانها است را بومی سازی کند.
یعقوب لو، سر و صدا، اشغال فضا و گرد و غبار حاصل از جارو برقیهای خانگی را از عوامل روی آوردن جوامع پیشرفته به جاروهای مرکزی دانست و گفت: لوله کشی جاروی مرکزی در هنگام ساخت واحدهای مسکونی یا اداری، نصب جارو در فضای بیرون از خانه همچون بالکن، وجود پریزهای خودکار و خرطومیهایی که بجای اشغال فضا در خانه به داخل لولههای کارگذاری شده در دیوارها بر میگردد از مهمترین مزایای جاروهای مرکزی است.
وی یکی از مزیتهای جاروی مرکزی بومی سازی شده در مقابل جاروهای مرکزی وارداتی را وجود فیلترهای نانو عنوان کرد و افزود: در جاروهای مرکزی خارجی، فیلترها کاغذی است و هر ماه باید تعویض شود، اما در نمونه ایرانی این جارو، فیلترها از جنس نانو و مخروطی شکل بوده که علاوه بر قابلیت شست و نمایش و طول عمر بیشت (۳ سال)، گرد و غبار را به خود جذب نمیکند و همین امر باعث افزایش عمر و کارایی آن میشود.
مدیر این شرکت دانش بنیان همچنین از بومی سازی اتصالات مورد نیاز نصب این جارو خبر داد و گفت: حدود ۸۸ نمونه قطعه اتصالات مختلف در جاروهای مرکزی استفاده میشود که تا چند سال گذشته مجبور بودیم اتصالات مورد نیاز این جارو را از کشورهای اروپایی وارد کنیم، اما با دستیابی به دانش تولید اتصالات آن، تمام قطعات را بومی سازی کرده که مطابق با استاندارهای جهانی بوده و نشت گرد و غبار از بین رفته است.
یعقوب لو افزود: تاکنون ۱۵ نمونه جاروی مرکزی تولید کردیم که ظرفیت تجهیز سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی از این نوع جارو را داریم.
source