Wp Header Logo 765.png

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اگرچه هنوز فروش گیشه‌های سینمای آمریکا رقمی بین ۲ تا ۳ میلیارد دلار کمتر از دوران پیش از کووید است، اما برای سال ۲۰۲۴ جای خوشحالی هست که با فروش تخمینی ۸.۷۲ میلیارد دلار، تنها ۳ درصد کاهش نسبت به ۹ میلیارد دلار فروش سال ۲۰۲۳ رقم خورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ددلاین، درحالی که بسیاری انتظار داشتند که سال ۲۰۲۴ با رقم فروش ۸ میلیارد دلاری به پایان برسد، این واقعیت که ۷۲۰ میلیون دلار بیش از انتظارها در سالی که پس از اعتصاباتی که نیمی از سال را فرا گرفته بود، فروش داشته، برای صنعت سینمای آمریکا جای شکر دارد. این در حالی بود که در ۳ ماه نخست سال فیلم‌های مارولی کمتری وجود داشت و در اواخر جولای این «ددپول و ولورین» بود که با افتتاحیه ۲۱۱.۴ میلیون دلاری، بزرگ‌ترین افتتاحیه سال را به نام خود کرد.

پیش از اولین آخر هفته ماه می (اردیبهشت)، گیشه داخلی آمریکا ۲۰ درصد از همان بازه زمانی در سال ۲۰۲۳ عقب بود اما تا ۳۱ دسامبر، این کاهش تنها به ۳ درصد رسید. این نتیجه نشان می‌دهد که محتوای عالی کلید جذب مخاطبان به سینماها است، زیرا همواره فیلم‌های پرمخاطب از تابستان به بعد شروع به اکران می‌کنند.

از سوی دیگر تعداد فیلم‌های با افتتاحیه ۲۰ میلیون دلار یا بیشتر در سال ۲۰۲۴ در مقایسه با سال ۲۰۲۳ کاهش یافت و تنها ۳۴ فیلم با افتتاحیه ۴۰ میلیون دلاری کارشان را شروع کردند اما تعداد فیلم‌هایی که افتتاحیه بالای ۱۰۰ میلیون دلاری داشتند، ثابت باقی ماند که شامل «درون بیرون ۲» با ۱۵۴.۲ میلیون دلار، «ددپول و ولورین» با ۲۱۱.۴ میلیون دلار، «بیتلجویس، بیتلجویس» با ۱۱۱ میلیون دلار، «شرور» با ۱۱۲.۵ میلیون دلار و «موانا ۲» با ۱۳۹.۷ میلیون دلار می‌شود.

تعداد فیلم‌هایی که سال پیش ۱۰۰ میلیون دلار فروش داشتند از ۲۴ فیلم به ۲۲ فیلم کاهش یافت، اما تعداد عناوینی که بیش از ۲۰۰ میلیون دلار فروختند ۸ فیلم و تعداد فیلم هایی که بالای ۳۰۰ میلیون دلار فروختند ۵ فیلم بود که رقمی برابر با سال پیش است. همچنین فیلم‌های دارای رتبه PG (مناسب برای رده سنی بالای ۱۳ سال) ۲.۸ میلیارد دلار فروش داشتند که از ۲.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ بیشتر بود.

در حالی که فیلم‌های هنری و فیلم‌های ژانر اصلی هنوز امیدوارکننده هستند اما در بیشتر موارد، فیلم‌هایی که در میان این ۲ ژانر جای می‌گیرند می‌توانند احتمال برد بیشتری داشته باشند. فیلم‌های اورجینال نیاز به تلاش بازاریابی متعهد برای فروش دارند و در حالی که انتظار می‌رود صنعت فیلم در سال ۲۰۲۵ یک سال عادی را پشت سر بگذارد، بازگرداندن تماشاگران سابق سینما که عادت‌های خود را کاملاً در دنیای پس از همه‌گیری تغییر داده‌اند، به سینماها همچنان چالش اصلی است.

۲۴۴۲۴۵

source

kheiroshar.ir

توسط kheiroshar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *