به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری فیلم سینمایی 1968 در برج میلاد برگزار شد.
ایرج محمدی تهیهکننده فیلم گفت: از مرحوم سیفالله داد و برادر بزرگترم یاد میکنم که اولین فیلمهای سینمایی ایران درباره اشغال فلسطین را کار کردند و ما پیرو بزرگان، چنین قدمی برداشتیم.
پوروزیری کارگردان این اثر نیز گفت: ما یک روایت دوار داریم و تنها شروع و پایان فیلم با فوتبال است، باید انتظار دیدن فیلم ملی داشته باشید نه فیلم فوتبالی.
پادینا کیانی بازیگر بیان کرد: واقعیت امر این است که ثانیه به ثانیه این مسیر بازیگری را طی میکنم و از آن لذت میبرم، شرایط کار در این فیلم بسیار سخت و رسیدن به چنین نقشی چالش برانگیز بود.
امیر نوروزی یکی دیگر از بازیگران این فیلم گفت: این نقش برای من بسیار دور بود. نسبت دور باشخصیت خود من و این باعث شد روی من تأثیر بگذارد. ولی فیلم میتوانست خیلی بهتر شود و عجله برای رسیدن به فجر باعث شد آن چیزی که باید اتفاق نیفتد.
حمید نجفی راد تدوینگر این فیلم توضیح داد: شاید اگر وقت بیشتری داشتیم میتوانستیم کارهای بیشتری روی آن انجام دهیم. از آنجایی که فیلم به مستند نزدیک است، این را میدانم فیلم لبه تیغی است و پای آن میایستم.
داوود گنجوی نویسنده این اثر گفت: طرح این فیلمنامه را جواد کتابی نوشته و من در ادامه به گروه اضافه شدهام. شاید بیش از ده بار آن را بازنویسی کردیم تا به نسخه نهایی رسیدیم.
پوروزیری گفت: رویکرد ما پرداختن به حرفهای ایدئولوژیک به دور از کلیشهها است؛ این فیلم ملی است و همگرایی ملی دارد که اسرائیلیها حتی آن را باور نداشتند.
امیراحمد قزوینی بازیگر گفت: شخصیتی که در فیلم داشتم بسیار جذاب بود و واقعاً داشتن پارتنر خوب نعمت است و حضور تکتک عزیزان باعث شد من هم بتوانم نقش خود را به خوبی ایفا کنم.
ایرج محمدی تهیهکننده این فیلم توضیح داد: کانسپت اصلی یک اثر برای من مهم است، اینکه چه حرفی میخواهد بزند. من راضی بودم که به تکلیف خود عمل کردهام. در دفاع مقدس ما هم پیروزی داشتیم و هم شکست خوردهایم. فکر میکنم از این منظر میتوان فیلم را تحلیل کرد. با درایتهای همه عوامل فیلم جسورانهای بود که در چندین سال اخیر ساخته شده است.
امیرمهدی پوروزیری گفت: دوست دارم در پایان این نکته را بگویم که با برخی اظهارنظرها و کارها سینمای ایران را به سمتی بردهاند که دیگر تخیل جایی در آن ندارد.
انتهای پیام/
source