Wp Header Logo 2500.png

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور؛

مریم جلالی گفت : معاونت صنایع‌دستی در تلاش است بازار صنایع‌دستی را تقویت و گسترش دهد و اکنون به مرحله نتیجه‌بخش و معناسازی در این حوزه رسیده‌ایم.

***/  ایجاد همگرایی در حوزه صنایع‌ دستی،  اولویت اصلی ماست

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور امروز در نشست شورای معاونان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ، به سه حوزه کلیدی «موضوع، مخاطب و رویکرد» اشاره و بر تقویت بازار صنایع‌دستی و همگرایی در تشکل‌ها تأکید کرد.

مریم جلالی افزود : در زمینه موضوع صنایع‌دستی به تقویت توجه کردیم و در حوزه مخاطب نیز همگرایی و ایجاد تشکل‌ها را در دستور کار قرار دادیم. در استان‌ها نیز این حوزه تخصصی است و باید روسای ادارات ، سه حوزه مختلف را پوشش دهند.

وی به اقدامات انجام شده در زمینه مالیات و ارزش افزوده نیز اشاره کرد و گفت : هدف ما این است که بتوانیم از صندوق حمایتی امید، آیین‌نامه‌های حمایتی دریافت کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج نیز در این نشست ، از دستاورد‌های معاونت صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۳ سخن گفت و افزود: در سال جاری اقدامات برجسته‌ای، چون ثبت ملی شهر‌ها و روستا‌های صنایع‌دستی و برگزاری جشنواره فجر صورت گرفت.

بهزاد احمدی فارسانی با اشاره به برنامه‌های سال آینده افزود : در سال ۱۴۰۴، برنامه‌های ویژه‌ای از جمله ثبت ۱۰ رشته اصلی صنایع‌دستی در سازمان جهانی وایپو و برگزاری روز جهانی صنایع‌دستی همزمان با ثبت جهانی شهر یزد در دستور کار داریم.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی نیز در این نشست از برنامه‌های معاونت برای ارتقای صادرات صنایع‌دستی خبر داد و گفت: در سال گذشته ساختار‌های اساسی در حوزه صادرات صنایع‌دستی اصلاح شد. همچنین اقدامات مهمی از جمله کمک به بازاریابی، توسعه اماکن فروش، برپایی نمایشگاه‌های استانی و بازارچه‌های موقت و اصلاح قوانین و مقررات در دستور کار قرار گرفت.

فرزاد اوجانی افزود: در این راستا، برای صادرات زیورآلات، استاندارد‌های اجباری حذف و صادرات آزادسازی شد. همچنین درخواست داریم تا سهمی از تملک دارایی‌ها به حوزه صنایع‌دستی و برپایی بازارچه‌ها اختصاص یابد.

 

source

kheiroshar.ir

توسط kheiroshar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *