Wp Header Logo 3968.png

به گزارش راهبرد معاصر؛ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی که از اسفند ۱۴۰۳ تاکنون در حال اجرا است، با هدف کمک به معیشت خانوارها و تهیه اقلام اساسی به ویژه برای عید نوروز و ماه رمضان در نظر گرفته شده است.

 

کالابرگ الکترونیکی که طی روزهای پایانی اسفند ماه ۱۴۰۳ قابل برداشت شد هم اکنون نیز در حال اجرا است و خانوارها می‌توانند در صورتی که تاکنون ز اعتبار این کالابرگ استفاده نکرده‌اند برای خرید اقلام اساسی از قبیل برنج، روغن، تخم مرغ و… اقدام کنند.

 

حالا مرجان دبیری، سخنگوی طرح ملی کالابرگ جزئیات بیشتری در خصوص نحوه اجرای کالابرگ الکترونیک در سال جاری به ویژه تا پایان خرداد ماه اعلام کرده است.

 

برای اطلاع از جزئیات بیشتر اجرای طرح ملی کالا برگ در فاز دوم با ادامه گزارش همراه ما باشید. 

 

کدام دهک‌ها کالابرگ می‌گیرند؟

 

به گفته سخنگوی طرح ملی کالابرگ و با توجه به تصویب‌نامه هیئت وزیران در خصوص تأمین امنیت غذایی مردم، به‌منظور تأمین امنیت غذایی مردم در دهک‌های یک تا هفت، طرح کالابرگ الکترونیکی اجرا می‌شود.

 

وی افزود: در این طرح، ۱۱ قلم کالای اساسی که معمولاً مورد استفاده همه خانوار‌ها است، در نظر گرفته شده و دولت برای هر نفر، مبلغی را به‌عنوان یارانه در نظر گرفته است.

 

سخنگوی طرح ملی کالابرگ با اشاره به اینکه فاز اول این طرح از ۱۱ اسفندماه آغاز شده، بیان کرد: در فاز اول، دهک‌های یک تا هفت و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی مشمول طرح شدند و برای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

 

جزئیات اجرای فاز دوم کالابرگ الکترونیکی

 

وی اظهار کرد: در فاز دوم که از ابتدای سال جاری آغاز شده، یارانه افراد در دهک‌های چهار تا هفت، به ۳۵۰ هزار تومان برای هر نفر کاهش یافت.

 

دبیری در مصاحبه با رادیو گفت‌و‌گو با تأکید اینکه یکی از مزایای مهم این طرح، امکان خرید از همه نشان‌های تجاری یا برند‌ها است، تصریح کرد: یعنی شهروندان می‌توانند به‌صورت آزادانه و با هر نشان تجاری که دوست دارند، خرید خود را انجام دهند.

 

وی افزود: در گذشته، ممکن بود برخی افراد به دلیل تراکم جمعیت در فروشگاه‌ها یا مشغله کاری، نتوانند از یارانه خود استفاده کنند.

 

خوشبختانه، این طرح تا پایان خردادماه ۱۴۰۴ تمدید شده و اعتبار آن نیز سوخت نمی‌شود و قابل‌انتقال به ماه‌های بعد است.

 

نحوه استعلام اعتبار کالابرگ 

 

سخنگوی طرح ملی کالابرگ در خصوص نحوه استعلام از اعتبار باقی‌مانده گفت: شهروندان می‌توانند با شماره‌گیری سامانه ۶۳۶۹ از میزان اعتبار خود مطلع شوند.

 

همچنین، پیامکی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سرشماره V. Refah برای سرپرستان خانوار ارسال می‌شود که حاوی هیچ لینکی نیست و صرفاً میزان اعتبار باقی‌مانده را اعلام می‌کند.

 

کالابرگ شامل چه اقلامی می‌شود؟

 

طرح کالابرگ الکترونیک که باهدف حفظ سبد غذایی خانوار‌ها در برابر تورم طراحی شده شامل ۱۱ قلم کالای اساسی از جمله گوشت منجمد گوساله، برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن‌مایع، ماکارونی و قند و شکر است.

 

 اقلام معرفی‌شده با تأیید انستیتوی تغذیه ایران به‌عنوان اقلام پایه تأمین امنیت غذایی انتخاب شده‌اند.

source

kheiroshar.ir

توسط kheiroshar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *