همشهری آنلاین: این تفاهمنامه میان علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و محمداسماعیل توکلی رئیس اورژانس استان تهران، پس از برگزاری نشستهای کارشناسی متعدد در این زمینه منعقد شد.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، با اشاره به اهمیت این تفاهمنامه گفت: هدف از ایجاد این مرکز مشترک، افزایش کیفیت خدمات، ایجاد وحدت فرماندهی در عملیات امدادی، کاهش تماسهای غیرضروری و ارتقای رضایتمندی شهروندان است.
نصیری با بیان اینکه در حال حاضر شمارههای امدادی مختلفی در کشور وجود دارد که هر یک مربوط به سازمان یا نهاد مستقلی هستند، افزود: وجود این شمارههای متعدد، موجب سردرگمی شهروندان در شرایط اضطراری شده و بعضاً باعث تأخیر در حضور به موقع تیمهای امدادی میشود. راهاندازی شماره واحد امدادی، ساختاری منسجمتر را برای مدیریت بحران و ارائه خدمات فوریتی ایجاد خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه نبود ساختار یکپارچه و شماره امدادی واحد باعث شده شهروندان در مواقع بحران، خود تصمیمگیرنده باشند که با کدام دستگاه تماس بگیرند، اضافه کرد: این در حالی است که در بسیاری از کشورها این موضوع از چند دهه قبل با راهاندازی ساختارهای منسجم و شمارههای واحد امدادی برطرف شده است.
نصیری در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین ابلاغیه وزیر کشور، راهاندازی مرکز پاسخگویی مشترک در تهران به عنوان پایلوت کشوری در دستور کار قرار دارد و تحقق کامل آن نیازمند همکاری و مشارکت همهجانبه دستگاههای مسئول و الزامات قانونی لازم خواهد بود.
source