Wp Header Logo 1588.png

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ اتحادیه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بر پایه مصوبات شورای عالی فضای مجازی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت وزیران تشکیل شده است و نقش صنفیِ پشتیبان تولیدکنندگان و ناشران محتوای دیجیتال را بر عهده دارد.

در این انتخابات هفت عضو اصلی هیئت‌مدیره برای یک دوره دو‌ساله برگزیده شدند: چهار کرسی به نمایندگان پلتفرم‌ها، دو کرسی به تولیدکنندگان محتوا و یک کرسی به تشکل‌ها و مجامع تخصیص یافت.

 برگزیدگان هیئت مدیره به ترتیب آرا اخذ شده به شرح ذیل است:
1- علی محمدپور
2- احمد عطارزاده نیاسر
3- امیر خوراکیان
4- ایمان ملکا
5- سید یزدان حبیبی
6- امیر محمدزاده لاجوردی
7- راضیه هاشمی

باتوجه به دسته بندی کاندیداها در سه دسته پلتفرم‌ها، تولیدکنندگان محتوا و تشکل‌ها و مجامع و نظر به اینکه طبق دستورالعمل انتخابات 4 کرسی هیات مدیره به صاحبان پلتفرم‌ها، 2 کرسی به تولیدکنندگان محتوا و 1 کرسی به تشکل‌ها و مجامع اختصاص می‌یابد.

بر همین اساس افراد ذیل بعنوان علی‌البدل انتخاب شدند. در گروه پلتفرم‌ها مهدی شاملو و بابک کرباسی بعنوان عل‌ البدل، در گروه تولیدکنندگان محتوا سامان مرادحسینی و در گروه مجامع و تشکل‌ها  مقداد افروغ بعنوان علی البدل انتخاب شدند.

ساختار اتحادیه از شورای راهبری و نظارت، مجمع عمومی، هیئت‌مدیره، دبیر، بازرس و کمیته‌های تخصصی تشکیل شده است. کمیته‌های تخصصی در حوزه‌های آموزش و پژوهش، مطالعات بازار، اعتبارسنجی و هماهنگی تولید محتوا فعالیت می‌کنند.

هدف‌های اصلی اتحادیه شامل شبکه‌سازی بین فعالان، توانمندسازی بخش خصوصی، جذب سرمایه، رتبه‌بندی پلتفرم‌ها و تولیدکنندگان، تنظیم تعاملات اقتصادی با دولت و اپراتورها و ارائه مشاوره به نهادهای حاکمیتی عنوان شده است. هم‌چنین در معرفی این اتحادیه آمده است: این تشکل تلاش می‌کند با گردآوردن بازیگران صنعت محتوا زیر یک چتر صنفی، حکمرانی فرهنگی فضای مجازی را به شکل مشارکتی و مؤثر پیش ببرد.

انتهای پیام/

source

kheiroshar.ir

توسط kheiroshar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *