Wp Header Logo 4348.png

همشهری – نیلوفر ذوالفقاری: با اینکه این مجموعه را به‌عنوان بازار بزرگ ایران می‌شناسند، اما گشت‌وگذار در آن فقط به خرید محدود نمی‌شود. امکانات تفریحی مجموعه ایران‌مال را که جزو بزرگ‌ترین پروژه‌های تجاری، فرهنگی و اجتماعی ایران و خاورمیانه است معرفی کرده‌ایم.

نام مقصد: آبنمای موزیکال

نشانی: انتهای بزرگراه شهید خرازی، ضلع جنوبی ایران‌مال

موقعیت: طبقه همکف G۰

ساعت فعالیت: هر روز از ساعت ۱۸ تا ۲۲

هزینه: رایگان

مناسب برای: خانواده

معرفی: این آبنمای موزیکال ۱۴ هزار مترمربع فضا را به ‌خود اختصاص داده است. این آبنما از طبقات مختلف ایران‌مال قابل مشاهده است.

رقص نور و آب

آب‌نوا یا آب‌نمای موزیکال تهران، یکی از مجهزترین آب‌نماهای ایران است که به آخرین تکنولوژی نورپردازی مجهز است. اطراف این آب‌نما پر از کافه و رستوران است تا فضایی آرامش‌بخش را برای صرف غذا موقع تماشای رقص نور و آب برای بازدیدکنندگان فراهم کند. درخشش اصلی این محوطه در شب‌هاست که نورپردازی چشم‌نواز آب‌نوا(آب‌نما) هم به کمک پرتابه‌های رقصان آب می‌آید و جنب‌وجوشی پرتپش در فضا ایجاد می‌شود.

گردش در بزرگ‌ترین مرکز تفریحی پایتخت

نام مقصد: باغ ماهان

نشانی: انتهای بزرگراه شهید خرازی، ضلع شمالی

موقعیت: طبقه دوم G۲

ساعت فعالیت: هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۳

هزینه: رایگان

مناسب برای: خانواده

معرفی: طرح و بدنه اصلی این باغ با الهام از باغ شازده ماهان کرمان ایجاد شده و به همین دلیل به آن نام باغ ماهان داده‌اند.

حال و هوای باغ ایرانی

با وجود فضای سبز و مسیرهای آبی که در این مکان طراحی شده است، بازدید از این باغ و قدم زدن در آن، حس و حال باغ‌های ایرانی را در ذهن تداعی می‌کند. این باغ به‌صورت پلکانی و باغ‌تخت طراحی شده و ۲ ورودی اصلی با نمای شیشه‌ای دارد. پوشش سقف این مکان به‌گونه‌ای است که در عین کنترل تابش اشعه‌های خورشید، برای رشد گیاهان و فضای سبز مناسب و از لحاظ ظاهری، نمای زیبایی به این مکان داده است.

گردش در بزرگ‌ترین مرکز تفریحی پایتخت

نام مقصد: تالار آیینه

نشانی: انتهای بزرگراه شهید خرازی، ضلع شمالی ایران‌مال

موقعیت: طبقه دوم G۲

ساعت فعالیت: هر روز ساعت ۱۰ تا ۲۳

هزینه: رایگان

مناسب برای: بزرگسالان

معرفی: تالار آیینه با الهام گرفتن از تالار آیینه مجلس شورای ملی طراحی شده است. در این مکان، آیینه‌کاری‌های چشم‌نوازی را در سقف و دیوارها می‌بینید.

۳۸ میلیون قطعه آیینه

سقف و دیواره‌های تالار آیینه کاملا آیینه‌کاری شده و بیش از ۳۸ میلیون قطعه برای ساخت آن به‌کار رفته است. در کف تالار، فرشی نفیس که توسط هنرمندان نیشابور بافته شده دیده می‌شود و انعکاس آن در آیینه‌ها، صحنه‌ تماشایی و فوق‌العاده‌ای را ایجاد کرده است. تالار آیینه با یک ارسی ۵ دری به راسته اصلی بازار سنتی راه پیدا می‌کند و به میهمانان ویژه اختصاص داده شده است.

گردش در بزرگ‌ترین مرکز تفریحی پایتخت

نام مقصد: کتابخانه جندی‌شاپور

نشانی: انتهای بزرگراه شهید خرازی، ضلع غربی ایران‌مال

موقعیت: طبقه دوم G۲

ساعت فعالیت: هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۳

هزینه: رایگان

مناسب برای: بزرگسالان/ کودکان/ خانواده

معرفی: محبوب‌ترین فضای ایران‌مال برای مردم، مطابق نظرسنجی‌های متعددی که صورت گرفته، کتابخانه آن است. معماری جدید این فضا باعث شده مردم اقبال زیادی به آن نشان دهند.

کتابخانه‌ای با معماری ویژه

بهره‌گیری هوشمندانه از چوب و شکل دادن هنرمندانه به فضا، کتابخانه را به فضایی آرامش‌بخش و مفرح و در عین حال مجلل تبدیل کرده است. کاربری‌های متفاوتی برای این فضا پیش‌بینی شده که البته مهم‌ترین آن ایجاد فضایی برای مأنوس بودن با کتاب و محصولات فرهنگی است. در حال حاضر کافه‌کتاب، فروشگاه شهرکتاب و فتوگراف‌خانه آینده در این فضا واقع شده است. مجسمه‌هایی از نویسندگان و شاعران کهن هم در کتابخانه قرار گرفته است.

گردش در بزرگ‌ترین مرکز تفریحی پایتخت

نام مقصد: اسکی روی یخ

نشانی: انتهای بزرگراه شهید خرازی، ضلع شرقی ایران‌مال

موقعیت: طبقه اول G۱

ساعت فعالیت: هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۳

هزینه: ۲۰۰ هزار تومان

مناسب برای: بزرگسالان و کودکان

معرفی: این پیست یخ ۳۶۰۰ مترمربع مساحت دارد و می‌توانید بازی‌های مفرحی مانند هاکی و اسکی روی یخ را روی آن تجربه کنید.

پاتیناژ روی یخ‌های مصنوعی

سالن آیس‌باکس ایران‌مال از ابعاد استاندارد المپیکی و جهانی برخوردار است و به‌عنوان محل تمرین تیم‌های ملی هاکی روی یخ بانوان و آقایان کشور استفاده می‌شود. امکان تجربه این ورزش در پیست یخ برای عموم وجود دارد و کفش اسکیت، کلاه ایمنی، زانوبند، آرنج‌بند، مچ‌بند، محافظ لگن و رختکن به متقاضیان اجاره داده می‌شود. تهویه‌ مناسب و مخصوص سالن یخ، نورپردازی حرفه‌ای و دکوراسیون مبتنی بر اشکال یخی، حضور در این سالن را خوشایندتر می‌کند.

گردش در بزرگ‌ترین مرکز تفریحی پایتخت

source

kheiroshar.ir

توسط kheiroshar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *