Wp Header Logo 4465.png

موفقیت دانش بنیان‌ها در تولید الگو ساز هوشمند ساختمان
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه با بومی سازی الگو BIM گام مهمی در دیجیتال‌سازی صنعت ساختمان کشور برداشته شده است، گفت: این نوع مدلسازی رقمی در مدیریت طرح‌های احداثی همچون کارخانجات، احداث نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها، تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و بویژه در طرح‌های انبوه‌سازی مسکن و ساختمان کارایی دارد.
سعید بزرگی افزود: این ساختار بومی سازی‌شده، علاوه بر کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی، نقش مؤثری در حکمرانی داده در حوزه عمران و مدیریت شهری دارد که با این فناوری، امکان تجمیع و تحلیل دقیق داده‌های مربوط به ساختمان‌ها و زیرساخت‌های شهری را فراهم و به اتخاذ تصمیمات هوشمندانه‌تر در سطح مدیریت شهری کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه محصول این الگوی بومی سازی شده حداقل تا ۲۰ درصد هزینه‌های اجرایی و احداث طرح‌های مختلف را کاهش می‌دهد، افزود: لازمه بکارگیری هوش مصنوعی در صنعت احداث، فناوری BIM است که مسیر دیجیتالی یا رقمی شدن احداث در کشور را تسریع خواهد کرد.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: با کاهش و مدیریت ۲۰ درصدی هزینه‌ها در این الگوی فناورپایه بطور مثال برای ۴ میلیون مسکن، هزینه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن نیاز است که ۸۰۰ هزار واحد مسکونی صرفه‌جویی اقتصادی دارد.
با الگوی بومی سازی‌شده BIM یا الگوسازی اطلاعات ساختمان می‌توان برای کاهش هزینه‌ها و بهبود برنامه‌ریزی شهری و بهره‌وری در استفاده از منابع در طرح‌های احداثی کلان‌شهر‌ها بویژه در شهر‌های جدید از مرحله طراحی و ساخت تا بهره‌برداری و نگهداری بهره‌مند شد.

source

kheiroshar.ir

توسط kheiroshar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *