Wp Header Logo 4500.png

وی گفت: باید به جایگاه پدافند غیرعامل در جمعیت هلال‌احمر توجه ویژه شود، باید به تغییر رفتار و تغییر باور در بین کارکنان و مدیران هلال‌احمر در حوزه پدافند غیرعامل و همچنین به ارتقای سطح امنیت سایبری با توجه به مخاطرات موجود برسیم.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر افزود: باید به خاطر ظرفیت‌ها و ارتباطات مردمی هلال‌احمر، به پدافند مردم‌محور توجه شود و جریان مدیریت افکار عمومی در شرایط اضطراری از طریق پدافند مردم‌محور و ارتباطاتی که هلال‌احمر در این زمینه دارد، مدیریت و به بحث‌های حمایت‌های روانی و اجتماعی نیز در شرایط اضطراری توجه ویژه شود.

افشار با بیان اینکه انجام مانورهای واقعی و تمرین فراخوان‌های غیر وابسته در موضوع پدافند سایبری انجام شود، ادامه داد: با این کار در بسترهای سایبری به طور مستقل، می‌توانیم امور خودمان را انجام دهیم و بدون وابستگی به سامانه‌ها و بسترهای سایبری، به سطح لازم از تاب‌آوری سازمانی برسیم.

وی گفت: باید طرح‌ریزی عملیاتی، برای پدافند غیرعامل و در تمام حوزه‌ها و ابعاد داشته باشیم و به سمت هوشمندسازی تصمیم‌گیری‌ها برویم. باید به مرحله‌ای برسیم که اقلام زیستی و اضطراری را برای شرایط اضطراری که تحت تهدیدهای پدافندی قرار دارند، تأمین کنیم.

افشار با اشاره به اینکه نباید به پدافند غیرعامل به عنوان یک تکلیف نگاه شود، بلکه به چشم یک تغییر رویکرد و یک فرهنگ در جمعیت به آن نگاه شود، ادامه داد: باید باور به پدافند غیرعامل بین مدیران و کارکنان افزایش پیدا کند. توسعه همکاری‌ها با بسیج، صدا و سیما و آموزش و پرورش و … در اجرای دستورالعمل‌ها و آموزش‌های پدافند غیرعامل، تعیین نقش برای جوانان، تاکید بر آموزش به عنوان یکی از ارکان تغییر فرهنگ، در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در پدافند غیرعامل سرعت عمل فرایندهای سازمانی و اداری باید در حدی باشد که به بهترین نحو در شرایط عادی و اضطراری بتوانیم خدمات هلال‌احمر را ارائه کنیم و استانداردهای پدافندی را در تمام حوزه‌ها و ساختمان‌ها و ابنیه هلال‌احمر جاری کنیم.

source

kheiroshar.ir

توسط kheiroshar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *