Wp Header Logo 201.png

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، چهارمین اجتماع «بچه‌های رستا» با حضور نوجوانان برگزیده دختر و پسر فرهنگسراهای مختلف شهر تهران برگزار شد. موضوع این جلسه با عنوان «مسیر موفقیت از مدرسه می‌گذره؟» بود و نوجوانان شرکت‌کننده دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود درخصوص تحصیل در مدرسه و موفقیت در آنجا را به اشتراک گذاشتند.

سارا روانبخش، دختر نوجوان رستایی برگزیده از فرهنگسرای اخلاق در این اجتماع خوش درخشید و موفق به کسب رتبه اول تحلیل‌گر موافق در مسابقه مناظره نوجوانان تهرانی در گروه دختران شد.

روانبخش دانش‌آموز رشته ریاضی فیزیک در پایه دهم است و در مدرسه نمونه دولتی سلمان درس می‌خواند.

او درباره سلسله جلسات رستا و اهمیت برگزاری آن گفت: این جلسات کمک بسیار زیادی به ما می‌کند تا نظرات خود را در فضایی کاملا اندیشه‌ای بیان کنیم و همچنین با دیدگاه‌های بقیه هم سن و سالان خود بیشتر آشنا بشویم. نکته مهمی که در این جلسات وجود دارد، وجود آزادی بیان است، به طوری که نوجوانان به راحتی می‌توانند نظرات خود را بیان کنند. مزیت دیگر سلسله نشست‌های بچه‌های رستا این است که موضوعات کاربردی به ویژه اصلی‌ترین موضوعات روزمره که بخش مهمی از جامعه درگیرش هستند، برای بحث انتخاب می‌شود.

وی ادامه داد: حضور تسهیل‌گر در این جلسات به ما کمک می‌کند تا نگاه خود را جامع‌تر کرده و به همه ابعاد آن موضوع نگاه کنیم. به نظرم یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این جلسه، افزایش وسعت دید نوجوانان در خلال گفت‌وگوهای رودرو است.

این نوجوان برتر نشست‌ بچه‌های رستا درباره مسابقه مناظره گفت: موضوع این جلسه نقش مدرسه در تعیین مسیر موفقیت نوجوانان بود. باید دقت داشت که موفقیت از چندین عامل اساسی و مهم تشکیل شده است که از آن جمله می‌توان به برنامه‌ریزی، امکانات، انگیزه و پشت کار، استعدادیابی و … اشاره کرد.

وی ضمن تشریح بخشی از ارایه خود در این مسابقه مناظره گفت: نقش علم و دانش در ارتقای بشری امکان‌ناپذیر است؛ برای مثال، گذشتگان ما براساس شهود، تجربیات و مهارت خود کشاورزی می‌کردند و از علم کشاورزی اطلاع چندانی نداشتند، اما اکنون این‌گونه نیست و یک کشاورز برای انجام کار خود باید از همه افراد صاحب علم در این زمینه مشورت بگیرد تا بتواند بهترین بهره‌وری محصول را داشته باشد. برهمین اساس، باید تاکید کرد که بخش مهمی از مسیر موفقیت از علم و مدرسه می‌گذرد.

او درباره انگیزه خود از حضور در این مسابقه گفت: دوست داشتم خودم را محک بزنم؛ دوست داشتم تا حرف و اندیشه‌ام را بیان کنم و به بوته آزمایش بکشانم. بدون شک دریافت نظرات بقیه نسبت به افکار و اندیشه‌هایم مرا کمک می‌کند تا مسیر درست‌تری را انتخاب کنم.

روانبخش در پایان گفت: امیدوارم سلسله جلسات بچه‌های رستا و این مناظره‌ها بیشتر اجرا شود و موضوعات متنوع‌تری برای آن انتخاب شود. این جلسات نوجوانان را یاری می‌کند تا بهتر حرف بزنیم و تفکر کنیم.

source

kheiroshar.ir

توسط kheiroshar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *