با اینکار آنها میتوانند امکان دسترسی به سایت خود و تعامل با خوانندگان خود را افزایش دهند. بعضی دیگر موارد دیگری مانند سئوی محتوا، بارگذاری در سایت و… «آنچه درون چیز دیگری قرار دارد» و «درونمایه سخن» معانی هستند که در فارسی برای کلمه «محتوا» بیان شدهاند. اگر چیزی را با یک قالب ایجاد کردهاید، سعی کنید با تمام روشهای دیگری که میتوانید آن اطلاعات را به همان اندازه مؤثر نمایید، استفاده کنید. برای این نوع محتوا هیچ محدودیتی از لحاظ تعداد کلمات وجود ندارد زیرا این مطالب باید آموزنده باشند و تمام اطلاعاتی که مورد نیاز کاربر است را به او ارائه دهند. البته باید همیشه به تعداد کلمات توجه داشته باشید چون تعداد کلمات میتواند شما را در نوع نگارش محدود سازد. شما با تعداد سایتهای خارجی که به محتوای شما پیوند دارند، اختیارات دامنه را به دست میآورید. در این صورت است که مخاطب محتوای شما را تا انتها و با علاقه دنبال خواهد کرد.
برای مثال، ما با دیدن بیلبورد تبلیغاتی با برند یک آژانس مسافرتی فقط آشنا میشویم اما دنبال کردن شبکههای اجتماعی و تماشای کلیپهایی جذاب از جاذبههای گردشگری و نظر نوشتن زیر پستها ما را به برند وابسته میکند. مطمئناً نوشتن یک پست وبلاگ برای یک فرد مجزا بسیار عالی خواهد بود اما این به نوعی هدر دادن انرژی است. اگر یک وب سایت جدی و خدماتی دارید نباید از مطالب سرگرمی و خندهدار استفاده کنید یا برعکس اگر یک وب سایت سرگرمی دارید، نباید محتوای شما جدی و خشک باشد. اگر یک وب سایت در مورد تجارت الکترونیک دارید باید به فکر دسته بندی مطالب خود باشید. شما ابتدا باید مخاطبان خود و ویژگیهای آنها را بشناسید! اجازه دهید موضوع و اهمیت آن طول محتوای شما را مشخص کند و ساده بگوییم: محتوای آبکی را دور بریزید! کتابهای الکترونیکی در مقایسه با بلاگپستها طولانیترند و موضوع موردبحث را عمیقتر و با جزییات بیشتری بررسی میکنند.
از طریق محتوا است که مردم اطلاعات برند را پیدا کرده و از آن استفاده میکنند. زمانی که شما میخواهید محتوای خود را آنالیز کنید باید به چند نکته توجه کنید، بنابراین از اهدافی که تعیین کردید استفاده کنید تا به چند پارامتر مهم دست پیدا کنید. اول از همه باید بدانید مخاطب شما کیست و چه نوع محتوایی را جذاب میداند و برای مطالعه آن زمان میگذارد. البته باید توجه کنید که تنها انتقال اطلاعات به خواننده مهم نیست بلکه این محتوا باید جذاب و گیرا باشد تا خواننده را به سمت مطلب جذب کند. خیلی ها را دیدم که عاشق تولید محتوا ویدیویی اند؛ ایده، دانش و موضوع جذاب و کاربر پسندی هم در فکرشان است اما چون دوست ندارند چهره شان در ویدیو مشخص شود، هیچ وقت تولید محتوا را شروع نکرده اند. حال که مخاطبان هدف و کانال ارتباطی خود با آنها را انتخاب کردهاید، به جزئیات محتوا بپردازید. اگر وبلاگ نویسی را به تازگی شروع کردهاید، هدف قرار دادن کلمات کلیدی رقابتی برای شما مناسب نیست. هنگامی که سایت شما به خوبی سازماندهی شده باشد، موتور های جست و جو سایت شما را بهتر ایندکس می کنند و محتوای باکیفیت شما در نتیجه جست و جو ها راحت تر پیدا می شود و به نمایش گذاشته می شود.
با این وجود، بهتر است با ارسال محتوا مرتبط به لیستهای تقسیم شده، نرخ بازده خود را بهبود بخشید؛ به این معنی که مخاطبانتان، مشتاق خواندن همه چیزهایی هستند که شما با راههای مختلفی برای آنها ارسال میکنید. از برنامههای مختلفی مانند Google Search Console و Google Analytics میتوانید برای بررسی این موضوع کمک بگیرید. 1. میتوانید از خود محتوا کسب درآمد کنید. شاید شما اطلاعات منحصر به فردی در مورد کسب و کارتان داشته باشید اما آیا میدانید چگونه آن را ارائه دهید؟ در وبسایتها برای جذب لید معمولا از انواع محتوای نیازمند به دسترسی مثل کتابهای الکترونیکی استفاده میکنند؛ به این صورت که کاربر باید برای دسترسی به این محتوا، اطلاعاتی مثل آدرس ایمیل و نام خود را در اختیار کسب و کار قرار دهد. اما بعد از آن باید نیاز یا همان خواسته مخاطب خود را مورد بررسی قرار دهید تا متناسب با آن برای جمع آوری اطلاعات و ویرایش مطالب خود بهترین اقدامات را انجام دهید.