در یکی از غیرمنتظرهترین پیچشهای حقوقی هالیوود، تیلور سوئیفت، خواننده مشهور و چهره جهانی پاپ، بهطور رسمی درگیر پروندهی پرحاشیه فیلم «It Ends With Us» شد؛ فیلمی که حالا بیشتر از آنکه با بازیگر یا داستانش شناخته شود، با دعوای حقوقی پشتپردهاش سر زبانها افتاده است.
خبر آنلاین: در یکی از غیرمنتظرهترین پیچشهای حقوقی هالیوود، تیلور سوئیفت، خواننده مشهور و چهره جهانی پاپ، بهطور رسمی درگیر پروندهی پرحاشیه فیلم «It Ends With Us» شد؛ فیلمی که حالا بیشتر از آنکه با بازیگر یا داستانش شناخته شود، با دعوای حقوقی پشتپردهاش سر زبانها افتاده است.
پیامکهایی که در اسناد حقوقی ثبت شدهاند، نشان میدهند سوئیفت در کنار دوستان نزدیکش، بلیک لایولی و رایان رینولدز، خواستار بازنویسی صحنهای کلیدی از فیلم شده بود. این ماجرا حالا ابعاد تازهای گرفته و دادگاه میخواهد صدای سوئیفت را نیز بشنود.
تیلور سوئیفت از سوی وکلای جاستین بالدونی، کارگردان فیلم «It Ends With Us»(ما تمامش میکنیم)، به دادگاه احضار شده است. این احضاریه بخشی از نبرد حقوقی پیچیدهای است که دربارهی روند فیلمبرداری این پروژه جریان دارد.
دخالت تیلور سوئیفت در این دعوای دوجانبه به پیشنهادهایی برمیگردد که بلیک لایولی برای بازنویسی صحنهای بر بام در ابتدای فیلم مطرح کرده بود. لایولی در سال ۲۰۲۳ بالدونی را به خانهاش در نیویورک دعوت کرد تا دربارهی تغییرات فیلمنامه گفتوگو کنند.
طبق شکایت ثبتشده، زمانی که بالدونی به خانهی لایولی رسید، از دیدن رایان رینولدز، همسر لایولی، و همچنین دوست صمیمیشان تیلور سوئیفت شگفتزده شد.
در اسناد رسمی این دعوی از نام تیلور سوئیفت در متن پیامها استفاده شده است. در آن پیامها، ستارگان معروف هالیوود نسخهی پیشنهادی لایولی برای آن صحنه را تحسین میکنند و طبق ادعای بالدونی، او را تحت فشار قرار میدهند تا این بازنویسیها را بپذیرد.
در یکی از پیامها، لایولی از رینولدز و سوئیفت با عنوان اژدهایان خود یاد میکند. متن پیام چنین است: «اگه یه روزی بالاخره سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) رو ببینی، میفهمی که من خالیسیم، و مثل اون، چند تا اژدها دارم. گاهی خوب، گاهی بد، ولی معمولاً خوب. چون اژدهای من، از کسایی که براشون میجنگم، محافظت هم میکنند.»
در ادامه، بالدونی واکنشی مثبت نسبت به تغییرات نشان داده است. او در پیامی نوشت: «واقعاً کار تو را دوست داشتم. خیلی کمک کننده است. این تغییرات متن را خیلی بامزهتر و جالبتر کرده است. (و حتی اگه رایان و تیلور هم نبودند همین حس را داشتم)» و این جمله را با یک ایموجی چشمک به پایان رسانده. او ادامه میدهد: «تو واقعاً در همهچیز بااستعداد هستی. واقعاً هیجانزدهام و قدردان تو هستم که با هم این پروژه را انجام میدهیم.»
با این حال، تنشهای ناشی از بازنویسی فیلمنامه بالا گرفت و باعث شد بالدونی ساعت ۲ بامداد یک پیام صوتی بیش از شش دقیقهای برای لایولی بفرستد و بابت هر رفتار احتمالی که او را ناراحت کرده باشد عذرخواهی کند. طبق آنچه در شکایت آمده، در پایان پیام صوتی، بالدونی میگوید: «احتمالاً بچههای تو روی تو افتادهاند و یک بچه هم روی شکم تو نشسته و تو بین این همه شلوغی به چرتوپرتهایی که من میگویم گوش میدهی، چون ساعت دو نصفهشب است.»
سخنگوی تیلور سوئیفت اعلام کرده که این احضاریه تلاشی برای جلب توجه عمومی و ساختن تیترهای زرد برای رسانهها، بهجای تمرکز بر واقعیتهای پرونده است. این نماینده در بیانیهای تصریح کرده: «تنها ارتباط تیلور سوئیفت با این فیلم، اجازهی استفاده از ترانهی «My Tears Ricochet» (اشکهایم برمیگردند) بود. تیلور سوئیفت هرگز قدم به صحنهی فیلمبرداری این فیلم نگذاشته، در هیچ تصمیمگیری هنری یا انتخاب بازیگر مشارکتی نداشته، موسیقی فیلم را نساخته، نسخهی تدوینشدهای را ندیده و حتی تا چند هفته پس از اکران عمومی فیلم، آن را تماشا نکرده بود. او در سالهای ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ درگیر تور جهانی خود بود که به بزرگترین تور موسیقی تاریخ تبدیل شد.»
این پرونده این روزها تبدیل به یکی از بزرگترین حواشی حقوقی هالیوود شده است. باید دید دو طرف دعوا نهایتا با انتشار چه مدارکی باعث پیش برد دادگاه میشوند و کدام یک آبروی هنری خود را بر میگرداند.
تا این لحظه میتوان گفت افکار عمومی بیشتر به سمت جاستین بالدونی است و شرایط برای بلیک لایولی و همسرش رایان رینولدز در حال سختتر شدن است. قابل توجه است که از ابتدای درگیریها دنبالکنندگان نسبت به عدم دخالت تیلور سوئیفت برای حمایت از دوست صمیمی اش بلیک لایویلی مشکوک بودند.
source