Wp Header Logo 3079.png

موسسه نظرسنجی «پیو»:

نظرسنجی جدید موسسه «پیو» نشان داده که تقریباً ۵۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی برای آگاهی از مسائل سیاسی، از شبکه اجتماعی تیک‌تاک استفاده می‌کنند این در حالی است که قانونگذاران این کشور تلاش دارند این برنامه را تماماً آمریکایی یا مسدود کنند.

نیمی از آمریکایی‌ها برای پیگیری مسائل سیاسی به تیک‌تاک مراجعه می‌کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از سایت موسسه نظرسنجی «پیو»، بر اساس داده‌های این موسسه حدود ۱۷ درصد از بزرگسالان آمریکایی می‌گویند که مرتباً اخبار را از شبکه اجتماعی تیک‌تاک دریافت می‌کنند. این عدد در مقایسه با سال ۲۰۲۰ پنج برابر افزایش یافته است.

 

بر اساس نتایج این نظرسنجی، افراد جوان ۱۸ تا ۲۹ ساله بیشترین استفاده از تیک‌تاک را برای دریافت اخبار دارند. «پیو» به این نتیجه رسیده که ۳۹ درصد از افراد در این گروه سنی به‌طور منظم اخبار را از این برنامه اجتماعی دریافت می‌کنند.

 

این آمار در مقایسه با یک سال گذشته ۳۲ درصد افزایش یافته است. تقریباً ۵۰ درصد از این بزرگسالان اعلام کرده‌اند که از این سکو برای پیگیری مسائل سیاسی استفاده می‌کنند؛ موضوعی در نظرسنجی قبلی موسسه «پیو» هم مشخص شده بود.

 

این افزایش با توجه به جایگاه تیک‌تاک در آمریکا قابل توجه است، جایی که قانونگذارانش فعالانه سعی می‌کنند این برنامه را از ترس اینکه شرکت چینی مالک آن ممکن است از داده‌های کاربران سوءاستفاده یا سعی کند نظرات سیاسی آنها را تحت تأثیر قرار دهد، ممنوع کنند.

 

برخی از مقامات آمریکایی نگرانند که ارتباطات تیک‌تاک با چین بر الگوریتم این برنامه به‌طور نامحسوس بر محتوایی که کاربران می‌بینند تأثیر بگذارد و دیدگاه آمریکایی‌ها را درباره موضوعات مهم تغییر دهد.

 

تیک‌تاک از دولت آمریکا شکایت کرده تا این ممنوعیت یا الزام واگذاری را متوقف کند. در جلسه دادگاه استیناف که روز دوشنبه برگزار شد، دولت آمریکا استدلال خود را تکرار کرد که تهدید این برنامه برای امنیت ملی بیشتر از نگرانی‌های آزادی بیان است. 

 

«متیو شتنهلم» تحلیلگر اطلاعات بلومبرگ گفته که جلسه استماع برای تیک‌تاک ضعیف بود و احتمال توقف این ممنوعیت را از ۷۰ درصد به ۳۰ درصد کاهش داد. دولت آمریکا تا ۱۹ ژانویه ۲۰۲۵ (۳۰ دی) برای فروش یا واگذاری سهام تیک‌تاک توسط شرکت چینی «بایت دنس» ضرب‌الاجل تعیین کرده است.

 

نظرسنجی دیگری از موسسه «پیو» که اوایل این ماه منتشر شد، نشان داد که حمایت آمریکا از ممنوعیت تیک‌تاک در ۱۸ ماه گذشته کاهش یافته است.

source

kheiroshar.ir

توسط kheiroshar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *