Wp Header Logo 3265.png

به گزارش همشهری آنلاین مقامات بهداشتی ایالت نیویورک گفتند که بیمار در استان اولستر در این ایالت زندگی می کند و در حال حاضر در بیمارستان بستری است به گفته مقامات بهداشتی، اوایل تابستان امسال، آزمایش ویروس یک اسب در استان اولستر نیز مثبت شد.

آخرین باری که یک مورد عفونت انسانی با ویروس EEE که بوسیله پشه منتقل می‌شود، در ایالت نیویورک رخ داده است، مربوط به سال ۲۰۱۵ بوده است.

حداقل ۱۰ مورد عفونت انسانی با ویروس EEE در سراسر آمریکا در شش ایالت گزارش شده است، از جمله یک مورد عفونت انسانی در نیوجرسی و یک مورد مرگبار در نیوهمپشایر.

در فاصله سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۳ دست کم ۱۹۶ مورد عفونت انسانی با ویروس آنسفالیت اسبی شرقی گزارش شده است کبه ۱۷۶ مورد بستری شدن و ۷۹ مرگ انجامیده است.

EEE چیست؟

آنسفالیت اسبی شرقی یا EEE یک بیماری ویروسی نادر اما شدید است که توسط پشه های آلوده منتشر می شود.

اکثر افرادی که با گزش پشه به ویروس EEE آلوده می شوند علائمی ندارند، اما علائم اولیه موارد شدید شامل سردرد، تب بالا، لرز، اسهال و استفراغ، خواب‌آلودگی، تغییرات رفتاری و تشنج است. این بیماری در موارد شدید تقریباً در ۳۰٪ موارد کشنده است و کسانی که زنده می مانند ممکن است دچار اختلالات عصبی شوند.

هیچ واکسنی برای EEE وجود ندارد.

مقامات بهداشتی از مردم نیویورک خواسته‌اند که به اقدامات برای محافظت از خود در برابر نیش پشه‌ها ادامه دهند، مانند پوشیدن لباس آستین‌های بلند و شلوار در خارج از منزل، استفاده از مواد دافع حشرات، نصب کردن توری در پنجره‌ها و درها، و خلاص شدن از شر هر گونه آب راکد در اطراف حیاط‌ها و خانه‌ها.

مسئولان بهداشتی ایالت نیویوک می‌گویند با وجود سردتر شدن هوا هنوز خطر انتقال این بیماری منتقل‌شونده بوسیله پشه وجود دارد.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز

source

kheiroshar.ir

توسط kheiroshar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *