Wp Header Logo 3304.png

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شب گذشته جمعه 30 شهریور 1403 کنسرت گروه آواز کلاسیک «سهند» در تالار رودکی به صحنه رفت. این کنسرت به سرپرستی و خوانندگی رشید وطن‌دوست برگزار شد. در این اجرا گروه «سهند» قطعاتی از بتهوون، جوزپه وردی، ژرژ بیزه، شارل گونو و گابریل فوره را اجرا کرد.

چنین کنسرت‌هایی معمولا مخاطبان خاص خود را دارد، یعنی کسانی به دیدن چنین اجراهایی می‌آیند که موسیقی را خیلی تخصصی دنبال می‌کنند یا اینکه از شنوندگانِ متخصصِ عرصه موسیقی هستند. جالب اینکه در میان تماشاگران این کنسرت، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیده میشد.

سمیعی خودش سابقه فعالیتِ دور و درازی در عرصه آواز کلاسیک دارد و آثار بسیاری را هم در این فضا خوانده است.

 

مدیری که موزیسین باشد ما را درک می‌کند

در حاشیه این اجرا رشید وطن دوست که یکی از پیشکسوتان عرصه آواز کلاسیک است، در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: من چهل و پنج سال است که در تالار رودکی هستم و در این سال‌ها همه جور مدیری آمده و رفته است. آقای سمیعی را دوست دارم چون خودش موزیسین است. همین موزیسین بودنش باعث شده که هنرمندانِ این عرصه را درک کند. او با خُلق و خو و روحیه اهالی موسیقی آشناست.

وی ادامه داد:‌ در عین حال کار کردن با دیگر مدیران که شناختی از موسیقی ندارند، بسیار دشوار است. مدیری که با فضای موسیقی آشنا نیست، کار ما را انجام نمی‌دهد؛ چون شناختی از این فضا ندارد.

وطن دوست با اشاره به حضور مستمر سمیعی در عرصه موسیقی گفت: وقتی برای انجام کاری نزدِ آقای سمیعی رفته بودم، به من گفت که من شما را از زمانی که در ارکستر ملی ایران با فرهاد فخرالدینی برنامه اجرا می‌کردید، می‌شناسم. این یعنی، سمیعی به عنوان مدیر موسیقی این کشور، از گذشته تا کنون این هنر را دنبال کرده است.

این استاد آواز تاکید کرد: برای اهالی موسیقی، کار کردن با کسی که از موزیک سررشته دارد و خودش موزیسین است، به طور حتم ساده‌تر است.

سمیعی پس از دیدنِ این کنسرت، دیداری کوتاه با رشید وطن دوست داشت و به این استاد پیشکسوت موسیقی اعلام کرد که دفتر موسیقی آمادگی لازم را برای حمایتِ هر چه بیشتر از چنین اجراهای ارزشمندی را دارد.

رشید وطن‌دوست سرپرست و خواننده تنور، محمدرضا قراتپه خواننده تنور، یاشار احمدی خواننده تنور، علی دانش خواننده باریتون، حمید خسروشاهی خواننده باس، و مهدی موسوی نوازنده پیانو اعضای گروه سهند را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

source

kheiroshar.ir

توسط kheiroshar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *