Wp Header Logo 3421.png
رامین و رویای درخشش در دربی؛ رضاییان در نقش هاشمی‌نسب؟

رامین رضاییان چهره ویژه دربی ۱۰۴ بین استقلال و پرسپولیس خواهد بود.

سپهر ستاری: استقلال و پرسپولیس روز چهارشنبه در دربی شماره ۱۰۴ به مصاف هم خواهند رفت. این دیدار به دلایل مختلف از حساسیت بالایی برخوردار است. استقلال طی چند هفته اخیر شرایط چندان خوبی نداشته و دربی برای جواد نکونام یک مسابقه حیثیتی محسوب می‌شود. از طرفی خوان کارلوس گاریدو، سرمربی اسپانیایی پرسپولیس هم برای نخستین بار دربی پایتخت را تجربه می‌کند و شکست در این بازی می‌تواند شرایط او را در ادامه فصل سخت کند. با این حال مهم‌ترین دلیل حساسیت دربی شماره ۱۰۴ رامین رضاییان است. ستاره‌ای که با سابقه حضور در پرسپولیس، ابتدای فصل راهی استقلال شد و قطعا تمام نگاه‌ها در این بازی به سمت او خواهد بود و عملکردش در دربی زیر ذره‌بین فوتبالی‌ها قرار دارد.

نبرد انتقامی رضاییان با پرسپولیس

رامین رضاییان شروع فوق‌العاده‌ای در ترکیب استقلال داشت و در ۵ بازی نخست خود برای این تیم، موفق به زدن ۴ گل و ارسال یک پاس گل شده است. عملکردی که باعث شده او خیلی زود نزد هواداران استقلال محبوب شود. رضاییان در همین چند هفته ابتدایی تاثیرگذاری فوق‌العاده خود را نشان داده و قطعا برای دربی هم از انگیزه‌های بالایی برخوردار است. او هنوز فراموش نکرده که ۲ فصل قبل در لیست خروجی پرسپولیس قرار گرفت و ابتدای این فصل با وجود درخشش در سپاهان مورد توجه تیم سابق خود قرار نداشت. رضاییان با درخشش در دربی ۱۰۴ می‌تواند با یک تیر ۲ نشان بزند و هم در بین استقلالی‌ها محبوب‌تر شود و هم انتقام خود را از تیم سابقش بگیرد.

شماره ۱۰ استقلال در شرایطی پا به این مسابقه می‌گذارد که از هفته‌های پایانی فصل گذشته تا امروز عملکرد درخشانی داشته است. او ۱۰ بازی اخیر خود در لیگ برتر به عنوان بازیکن ثابت که شامل ۴ بازی این فصل و ۶ بازی فصل گذشته می‌شود، آمار ۷ گل و ۲ پاس گل را ثبت کرده است.

رامین و رویای درخشش در دربی؛ رضاییان در نقش هاشمی‌نسب؟

درخشان در دربی، ناکام مقابل پرسپولیس!

شماره ۱۰ این فصل استقلال قبلا ۳ بار با پیراهن پرسپولیس در دربی حضور داشته و آمار بدی هم در این مسابقه ندارد. رضاییان در ۲ بازی رفت و برگشت لیگ پانزدهم و بازی برگشت لیگ شانزدهم برای پرسپولیس در دربی به میدان رفت و یک برد، یک تساوی و یک باخت را هم تجربه کرد. او در بازی معروف ۴-۲ گل سوم پرسپولیس را به ثمر رساند و در دربی رفت همان فصل هم عملکرد خوبی داشت و روی گل تساوی تیمش که توسط جری بنگستون به ثمر رسید هم کاملا موثر بود.

رضاییان برخلاف دربی، در تقابل با پرسپولیس اصلا آمار جالبی ندارد. او تاکنون با لباس تیم‌های مختلف ۱۳ بار مقابل پرسپولیس قرار گرفته و در این دیدارها فقط یک گل زده و یک پاس گل ارسال کرده است. تیم‌های رضاییان مقابل پرسپولیس ۳ برد، ۶ تساوی و ۴ شکست داشته‌اند که ۲ برد با پیراهن سپاهان و یک برد در زمان حضور رضاییان در تیم الدحیل قطر به‌دست آمده است. هر ۲ تاثیرگذاری رضاییان مقابل پرسپولیس در لیگ چهاردهم و زمانی که او عضو راه‌آهن بود رقم خورده است. رضاییان در بازی رفت آن فصل مقابل پرسپولیس پاس گل داد و در بازی برگشت هم دروازه سرخپوشان را باز کرد تا با همین عملکرد فصل بعد پیراهن این تیم را به تن کند. با این حال او پس از ترک پرسپولیس دیگر مقابل این تیم درخششی نداشته و امیدوار است چهارشنبه این طلسم شکسته شود.

رامین و رویای درخشش در دربی؛ رضاییان در نقش هاشمی‌نسب؟

موفق مثل هاشمی‌نسب و نیکبخت یا ناکام مثل علی انصاریان؟

در طول تاریخ ۳۵ بازیکن در دربی برای هر ۲ تیم استقلال و پرسپولیس به میدان رفته‌اند ولی فقط تعداد کمی از آن‌ها موفق ظاهر شده‌اند. مهدی هاشمی‌نسب مهم‌ترین مثال برای این مدل بازیکنان است که پس از زدن ۴ گل در دربی تصمیم گرفت راهی استقلال شود و در اولین دربی دروازه تیم سابق خود را هم باز کرد. علیرضا نیکبخت‌واحدی هم گرچه بیشتر دربی‌های خود را با لباس استقلال تجربه کرده ولی تنها گلش را برای پرسپولیس زده است. او در بازی برگشت لیگ ششم دروازه استقلال را باز کرد و حسابی هم این گل را جشن گرفت. در میان نمونه‌های موفق باید از احمدرضا عابدزاده هم یاد کرد که ۱۳ بار در دربی برای ۲ تیم بازی کرد و هرگز شکست نخورد.

رامین و رویای درخشش در دربی؛ رضاییان در نقش هاشمی‌نسب؟

شاهرخ بیانی هم بیشتر عمر فوتبالش را در استقلال سپری کرد ولی تنها دربی خود با لباس پرسپولیس ۲ گل به ثمر رساند. غلامرضا فتح آبادی هم اولین بازیکن تاریخ دربی بود که توانست در این مسابقه برای هر ۲ تیم گل بزند.

البته در طول تاریخ موراد زیادی هم از یاغی‌های ناکام دربی وجود دارد. اولین اسمی که به ذهن می‌رسد مرحوم علی انصاریان است که در اولین دربی با لباس استقلال نمایش بسیار ضعیفی داشت. او پیش از آن مسابقه از سوی پرسپولیسی‌ها تشویق شد و در ادامه هم نتوانست مثل همیشه موثر ظاهر شود. گادوین منشا هم پس از ترک پرسپولیس راهی استقلال شد و انگیزه‌های زیادی برای گلزنی مقابل تیم سابق خود داشت ولی حواشی پنالتی معروف فرشید اسماعیلی و اجازه ندادن به منشا برای زدن پنالتی باعث شد او در این راه ناکام بماند.

۲ استقلالی سابق در لیست پرسپولیس

رامین رضاییان تنها بازیکنی نیست که در دربی ۱۰۴ سابقه حضور در تیم رقیب را دارد. سعید مهری و مسعود ریگی، ۲ هافبک پرسپولیس هم در شرایط مشابهی با رضاییان قرار دارند که البته ریگی فصل گذشته هم در دربی برای پرسپولیس بازی کرد ولی مهری این فصل به جمع سرخپوشان اضافه شده است. مهری البته تاکنون برای پرسپولیس به میدان نرفته و شانس بالایی برای بازی در دربی ندارد ولی ریگی به احتمال فراوان در ترکیب اصلی پرسپولیس خواهد بود.

۲۵۸ ۲۵۸

source

kheiroshar.ir

توسط kheiroshar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *