Wp Header Logo 3674.png

همشهری آنلاین: تاورکرین‌ها یا جرثقیل‌های برجی از مهم‌ترین ارکان و الزامات پروژه‌های بلندمرتبه‌سازی است. کافی است چشم‌اندازی از تهران از نقطه‌ای بلند داشته باشید تا دست‌کم یکی از این برج های لغزان و متحرک را در مسیر نگاهتان ببینید و از تصور کار در چنین ارتفاعی یا احیانا سقوط چنین سازه‌ای بر خود بلرزید. بر اساس آخرین آمار اعلام شده ۵۵۶ تاورکرین در آسمان تهران و بالای سر تهرانی‌ها مشغول فعالیت است و این آمار بالا، افزایش ایمنی کار با تاورکرین‌ها را در مرکز توجه شهرداری قرار داده است.

سجاد موسوی، رئیس دبیرخانه HSE سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرتهران در این زمینه گفت: دوره آموزشی ایمنی نصب، بهره‌برداری و برچیدن جرثقیل‌های برجی (Tower Crane) به منظور تحقق مصوبه پنجمین جلسه ستاد مدیریت بحران کلان‌شهر تهران و پس از اخذ مجوزهای لازم از مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

او افزود: این دوره آموزشی در سه روز به ترتیب در تاریخ‌های چهارم، یازدهم و هجدهم مهرماه جاری به مدت ۱۶ ساعت، با دو روز اول به صورت تئوری در سالن آمفی‌تئاتر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و روز سوم (چهارشنبه ۱۸مهرماه) به صورت عملی و کارگاهی در محل پروژه‌های بلندمرتبه‌سازی منطقه ۲۲ برگزار می‌شود.

به گفته موسوی در این دوره، فراگیران آموزش‌های مربوط به ایمنی نصب، بهره‌برداری و برچیدن جرثقیل‌های برجی را دریافت خواهند کرد و همچنین با انواع، ساختار و عملکرد این نوع جرثقیل‌ها، اصول و الزامات ایمنی در فازهای مختلف آشنا خواهند شد.

بر اساس اعلام دبیرخانه HSE سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، این دوره آموزشی برای ۱۷۰ نفر از کارکنان شهرداری تهران، از جمله کارکنان ادارات HSE و نمایندگان واحدهای تابعه برگزار می‌شود به صورت حضوری برگزار می‌شود و دیگر علاقه‌مندان می‌توانند به شکل وبینار از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

علاقه‌مندان به شرکت در این دوره به صورت مجازی می‌توانند از طریق لینک وبینار به آدرس Webinar.tdmmo.ir اقدام کنند.

source

kheiroshar.ir

توسط kheiroshar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *