Wp Header Logo 3681.png

نخستین دوره کلاس‌های آموزشی زبان فارسی به منظور ترویج و تقویت زبان فارسی در خارج از کشور، در دانشگاه صلح جهانی قبرس گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رئیس دانشگاه صلح جهانی قبرس در آیین گشایش این کلاس‌ها، این دوره‌ را فرصت بسیار خوبی برای آشنایی دانشجویان و دیگر علاقه‌مندان، با زبان و ادبیات غنی فارسی دانست و گفت: زبان فارسی و فرهنگ ایرانی و آثار ادبی آن، از درخشان‌ترین و اثرگذارترین نمونه‌های موجود در تاریخ ادبیات دنیا هستند.
دیکمن افزود: یادگیری زبان فارسی و شناخت شخصیت‌های ادبی و فرهنگی ایران مانند مولانا و سعدی و حافظ و فردوسی، مقدمه درک و شناخت فرهنگ و تمدن اصیل مشرق زمین است.
رئیس دانشگاه صلح جهانی قبرس ابراز امیدواری کرد، آموزش رسمی زبان فارسی در دانشگاه صلح جهانی، همکاری‌های علمی و فرهنگی دوجانبه را گسترش دهد.
در این مراسم، درباره اهداف بنیاد سعدی در گسترش زبان فارسی در خارج از کشور، فعالیت‌ها و خدمات آموزشی و فرهنگی این بنیاد، مانند اعطای راتبه (بورس) تحصیلی به دوستداران زبان فارسی، برگزاری مدرسه‌های تابستانه آموزش زبان، دوره‌های تربیت مدرس زبان فارسی در ایران و نیز استاندارد جامع آموزش زبان فارسی و کتاب‌های آموزشی، مطالبی گفته شد.

source

kheiroshar.ir

توسط kheiroshar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *