Wp Header Logo 3744.png

همایش بانوان فعال در دوران دفاع مقدس با عنوان «روایت ایثار» و با رویکرد بانوان پیشتاز درعرصه مقاومت در ایران و کشور‌های محور مقاومت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این همایش، با حضور بانوان مبارز در دوران انقلاب اسلامی، بانوان شاخص مبارز در دوران دفاع مقدس، بانوان پیشتازی از لبنان و سوریه در سالن رضوان بسیج صدا و سیما برگزار شد.

در این همایش هدی موسوی، خواهر شهید سید عباس موسوی، دبیر کل سابق لبنان با ایراد سخنانی، ضمن یاد آوری ویژگی شاخص حضرت زینب، سلام الله علیها، در استقامت در برابر ظلم، مقاومت و پایداری مسلمانان را برای مبارزه با صهیونیسم، تنها راه پیروزی اسلام دانستند و همه‌ی امت حزب الله را به وحدت و یکپارچگی برای مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی دعوت کردند.

در بخش دیگری از سخنرانی‌های همایش روایت ایثار، خانم راضیه حدیدچی فرزند خانم دباغ به بیان خاطراتی از خانم دباغ و فداکاری ها‌ی ایشان در زملان انقلاب و دفاع مقدس پرداختند و از حفظ حجاب توسط ایشان حتی در دوران سخت شکنجه در زندان‌های مخوف ساواک گفتند.

خانم شهناز اشکیان از بانوان امدادگر و مبارز در دوران دفاع مقدس هم در این رویداد، ضمنن بیان بخشی از خاطرات خود در دوران دفاع مقدس صبر و استقامت در راستای مکتب حضرت زینب سلام الله علیها را رمز موفقیت بانوان جبهه‌ی مقاومت دانستند.

خانم یزدان پناه از مستند سازان و فعالان رسانه‌ای در محور مقامت و نویسنده‌ی کتاب ” اینجا سوریه است” در این همایش بر الگو گیری زنان محور مقاومت از بانوان انقلابی و بانوان پیشتاز در دوران دفاع مقدس گفتند و به نقل از بانوان کشور‌های مختلف گفتند که این بانوان محور مقاومت، از بانوان جهادگر ایرانی الگو گرفته اند و در ادامه‌ی همان مسیر به مبارزه در سوریه، لبنان و غزه پرداخته اند.

خانم عشرت شامق از مدیران سابق جنگ نرم نیز در این همایش به اهمیت سواد رسانه‌ای و لزوم مسلح بودن به سلاح جنگ رسانه پرداختند و تاکید کردند عده‌ای از بانوان ما امروزه درگیر نبرد بی پایان جذابیت هستند که آفت بزرگی برای بانوان نسل امروز ماست که از نقش واقعی خود غافل شده اند.

زرین فاطمه مطهری از بانوان مقاوم اهل پاراچنار پاکستان، از عشق اهالی پاراچنار به امام خمینی رحمت اله علیه، رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه‌ای، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید رئیسی گفتند و التزام و عشق دیرینه‌ی شیعیان پاکستان و پاراچنار به مکتب امام خمینی رحمت الله علیه و پیروی از آن مکتب گفت. 

خانم مطهری با اشاره به فداکاری‌های مکرر اهالی پاراچنار در راستای پیروزی جبهه‌ی حق، گفتند دشمن صهیونیستی در پاراچنار درگیری داخلی ایجاد کردند تا آنها نتوانند به مردم غزه کمک کنند.

این بانوی فعال در جبهه محور مقاومت از کشور پاکستان، خاطراتی از همراهی زینبیون در دفاع از حرم سوریه و همراهی ایشان با حاج قاسم سلیمانی گفتند که در سخت‌ترین شرایط زندگی، با روادید زیارتی به ایران می‌آمدند تا به کمک حاج قاسم در دفاع از حریم اسلام در سوریه حاضر شوند.

ایشان در پایان از مردم ایران خواستند از رئیس جمهورتان بخواهید هر چه زودتر دست به دست سایر کشور‌های محور مقاومت، کار اسرائیل را هر چه زودتر تمام کنند.

وی خاطر نشان کرد بر هر مسلمان واجب است از فلسطین و مقاومت حمایت کنند. 

خانم مطهری در پایان همایش روایت ایثار، خطاب به دولت آمریکا گفت: شما برای خانم مهسا امینی اشک تمساح ریختید و برای هزاران زن و کودک شهید فلسطینی کوچکترین واکنشی نشان نمی‌دهید و از صهیونیسم جنایتکار حمایت می‌کنید.

خانم محدثه آشتیانی از شاعران حوزه مقاومت و پایداری نیز در این همایش به قرائت سروده‌های خود با موضوع زنان مقاومت پرداخت. 

در پایان این همایش از برخی بانوان قهرمان و شاخص مبارز در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بانوان محور مقاومت، تجلیل شد. 

همچنین از خانم سارا جوانمردی قهرمان تیراندازی کشورمان در مسابقات پارا المپیک هم در این مراسم بعنوان یک مادر قهرمان وو فعال در میدان ورزشی تجلیل شد.

source

kheiroshar.ir

توسط kheiroshar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *