Wp Header Logo 2650.png

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از موتور۱، این شرکت خودروساز آلمانی در حالی این تصمیم عجیب را گرفته که همواره به آینده‌نگری و نوآوری شهرت داشته و نه تکیه بر گذشته.

گفته می‌شود صدای پخش‌شده از بلندگوها برگرفته از یک «موتور واقعی V8 پورشه» است؛ هرچند هیچ خبری از شبیه‌سازی جعبه‌دنده (گیربکس) در این خودرو نیست.

انتخاب صدای موتوربنزینی V8 برای «کاین» برقی، تغییر قابل‌توجهی در رویکرد پورشه نسبت به دیگر خودروهای برقی این شرکت محسوب می‌شود. دو خودروی برقی دیگر پورشه یعنی «تایکان» و «ماکان» از افکت‌های صوتی اختصاصی و آینده‌نگر استفاده می‌کنند که هیچ شباهتی به صدای موتورهای بنزینی ندارند.

در عین حال، خودروهایی مانند هیوندای آیونیک ۶ N یا کیا EV۶ GT نه‌تنها از صدای مصنوعی موتور استفاده می‌کنند، بلکه جعبه‌دنده‌های شبیه‌سازی‌شده نیز دارند تا تجربه رانندگی نزدیک‌تری به خودروهای احتراقی ارائه دهند اما بر اساس این گزارش، پورشه فعلاً تصمیمی برای افزودن چنین قابلیت‌هایی به کاین نگرفته است.

بر اساس اعلام شرکت پورشه، تولید رسمی کاین برقی تا سال ۲۰۲۶ آغاز نخواهد شد، در نتیجه همچنان احتمال تغییراتی در طراحی صدا و تجربه رانندگی وجود دارد.

بیشتر بخوانیم:

گرچه مسئولان این شرکت خودروساز پیش‌تر در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۲۴ اعلام کرده بودند که تمایلی به شبیه‌سازی تعویض دنده ندارند اما تصمیم اخیر برای استفاده از صدای موتور V8، این پرسش را مطرح می‌کند که آیا پورشه در حال بازنگری در دیدگاه خود نسبت به خودروهای برقی است؟ اگر صدای سنتی موتورهای احتراقی دوباره وارد صحنه شده، شاید گیربکس‌های مصنوعی هم در راه باشند — خصوصا اگر پورشه بخواهد موفقیتی برای نسل آینده‌ ۷۱۸ الکتریکی رقم بزند.

source

kheiroshar.ir

توسط kheiroshar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *