Wp Header Logo 3336.png


بازار فروش بلیت‌ کنسرت هم طعمه‌ی کلاهبرداران شد؛ این‌بار، ۱۱ میلیارد تومان از جیب علاقه‌مندان موسیقی، تنها با یک آگهی جعلی در «دیوار» دود شد و رفت.

به گزارش سایت خبری پُرسون، در دنیایی که خرید و فروش، تنها با چند کلیک انجام می‌شود، اعتماد به یک آگهی ساده می‌تواند بهای سنگینی داشته باشد. دیوار، این بازار پرهیاهوی مجازی، مدتی است که به مأمن سودجویانی تبدیل شده که در کمین بی‌احتیاطی دیگران‌اند. بسترهایی مانند دیوار با اینکه بسیار کار راه بنداز هستند، اما باگ‌های بسیاری هم دارند که از طریق آنها کلاهبرداری‌های بسیاری شکل می‌گیرد.

ماشینی که چپ کرده و از وسط دو نیم شده را به عنوان ماشینی سالم می‌فروشند، خط سیم‌کارتِ فلانی را از او می‌خرند و با ترفندهایِ کلاهبردارانه پولی به صاحبِ سیم‌کارت تحویل نمی‌دهند، خانه‌ای که متعلق به دیگری است را به شخص دیگری می‌فروشند و متواری می‌شوند… و حالا، بلیت کنسرتی که اصلا در کار نیست را به ده‌ها نفر می‌فروشند و میلیاردها تومان به جیب می‌زنند.

در روزهای گذشته، خبری منتشر شد که نشان داد این‌بار موسیقی بهانه‌ای شده برای کلاهبرداری بزرگ؛ بهانه‌ای 11 میلیارد تومانی.

سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای البرز، از دستگیری فردی خبر داد که با انتشار آگهی فروش بلیت کنسرت خواننده‌های مشهور در سایت دیوار، اعتماد مخاطبان را جلب و مبالغی هنگفت دریافت کرده بود؛ بی‌آن‌که بلیتی در کار باشد. او پس از دریافت پول، شماره‌اش را مسدود می‌کرد و ناپدید می‌شد.

اما پایان این ماجرا، سکوت نبود. تیمی از پلیس فتا با اقدامات فنی، این شخصِ کلاهبردار را در جنوب شرق تهران شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه بازداشت می‌کنند. بررسی تجهیزات متهم، از کلاهبرداری 11 میلیاردی او پرده برداشت.

این اتفاق، فقط یک هشدار ساده نیست. یادآور واقعیتی تلخ است: در پلتفرم‌هایی مانند دیوار، هر چیزی ـ حتی فرهنگ و هنر ـ می‌تواند ابزار فریب باشد.

مخاطبان موسیقی و علاقه‌مندان به کنسرت باید بدانند که خرید بلیت، راه مشخصی دارد. سایت‌هایی مثل تیوال، ایران‌ کنسرت، ملوتیک، هنرتیک و سینماتیک، بسترهای رسمی و قابل اعتمادند. هر فروشنده‌ی بی‌نام و نشانی در سایت‌هایی مانند دیوار، یا از دل بازار سیاه آمده، یا با نیتش فریب علاقه‌مندان به موسیقی است.
البته که موارد بسیار اندکی هم هستند که شخصی می‌خواهد بلیت خریداری شده‌اش را به دلایل مختلف در این بسترها به فروش برساند. اما باز هم مخاطبان باید هوشیار باشند که هرگز از این راه بلیتی نخرند.

فراموش نکنیم که بلیت‌های کنسرت یک بارکد دارند، وقتی شما بلیتی را از دست شخص دیگری می‌خرید، آن شخص می‌تواند همان بلیت را به شما و چندین و چند نفر دیگر هم بفروشد؛ در حالی که تنها کسی می‌تواند از آن بلیت استفاده کند که زودتر از همه‌ی شما خودش را به سالن می‌رساند!

متاسفانه در سال‌های اخیر سایتهای آگهی به بستری برای آگهی‌های بی‌پشتوانه در همه حوزه‌ها تبدیل شده و حالا هم دامن موسیقی را گرفته است. کاربران باید بدانند که اعتماد به آگهی‌های بدون نام و نشان در فضای مجازی، ممکن است به قیمت از دست رفتن پول و آرامش تمام شود.

موسیقی، قرار است پناه دل‌ها باشد؛ نه قربانی بی‌احتیاطی. پس لطفاً، تا زمانی که بسترهای آگهی با تمهیداتِ لازم امن شود، بلیت را از مسیر امن بخرید.


منبع: تسنیم

source

kheiroshar.ir

توسط kheiroshar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *